Alla inlägg den 3 juni 2022

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 23:42

Det var för tidigt att dömma ut oss, att betrakta oss som döende. Vår UFO:förening växer nämligen så det knakar med nya medlemmar varje vecka. Snart har vi växt oss starka nog att ta över hela kommunhuset och rensa upp i politikerträsket. Vi har regelbundet anordnat farofyllda expeditioner och kommer att öka intensiteten på dem nu när vi är en månghövdad skara. Ingen medborgare ska ha undgått vår existens, det är målet.


Vi tänker inte stillatigande se på när utomjordingarna hela tiden flyttar fram sina positioner, vi tar kampen utan en tanke på vår egen säkerhet. Vill du bli en del av eliten, så kom med i våra tätnande led. Vi har alla olika bakgrund, men människokärleken förenar oss. Jag vill inte se en värld där planetens rättmätiga befolkning byts ut mot fjälliga reptilianer eller annat främmande patrask. Gör slag i saken redan idag, kom med i UFO-Norrköping.


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 21:00

Tjenixen! Ronny och jag förfestade lite hemma hos mig och nu är vi på puben God vän, mina kompisars favoritställe. De har rätt billig öl och fantastisk mat med många lunchgäster innan vi, det törstiga fåtalet, tar över stället. Hit vill jag ta med Sirppa och bjuda på vin och plankstek, ska faktiskt ringa henne efter att jag skrivit klart denna text.


Ronny är på sitt bästa humör, han fick två starköl hemma hos mig och en här på puben. Han har spanat in två galanta damer som sitter ensamma vid ett bord, det återstår att se om han vågar göra en framstöt.


Jag är själv ingen stamgäst här, jag sitter mest på parkbänkar och läskar mig, men det kan vara en trevlig omväxling att dricka öl på lokal. Självklart känner jag till några av stammisarna, som God vän-chilenarna och Wladimir och det var kul att träffa dem igen.


Jag har pengar så jag klarar mig ända fram till stängningsdags, jag har till och med så jag kan bjuda Ronny på en öl till. Sånt gillar ju han. Nu pockar min omgivning på min uppmärksamhet, det är dags att avrunda sessionen med mobilen. Här ska festas!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 20:11

Ja, hej på er, alla godingar. Det är jag Sirppa (Hasses förra flickvän) vid tangentbordet. Jag har nyligen muckat från ett kortare straff (våld mot tjänsteman och övergrepp i rättssak) avtjänat på Hinseberg.


Nu är jag ute i verkliga livet igen och vet inte riktigt vad jag vill. Jag är inskriven på Arbetsförmedlingen, men har lite för klena nerver för att ta ett nio till fem-jobb. Vill helst arbeta deltid, men då begränsas urvalet av potentiella arbetsgivare än mer än det redan är på grund av min status som före detta fånge i fängsligt förvar.


För tillfället bor jag på det så kallade Elsa, ett kvinnoboende för oss med missbruksproblem. Det är skönt att ha ett litet krypinn men vill helst ta nästa steg, få en egen lägenhet med hjälp av kommunen, få en instegslägenhet som jag tror att det heter.


På kärleksfronten är det stiltje, men jag är lite sugen på min gamla Hasse. Vi har varit ihop en del år, men delade inte boende, då både han och jag vill ha en dörr att stänga om oss. Men kanske kan kärlekens band åter knytas, endast Skaparen vet.


Nu ska jag ägna mig åt annat och avslutar här. Ha det gött, läckerbitar!


MVH/Sirppa

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 19:34

Det blir en kväll i filmens tecken. Jag fick ingen karl till helgen, men med bra film och analplugg kommer man långt. Har tänkt att titta på stenhårda filmer av min favoritregissör Gerd Fistulator. Den första jag sätter på heter "Plug it in" och lita på att det töjs ringmuskler så det står härliga till i den filmen.


Kommer att ta analpluggen i munnen, för att i blött skick föra upp den i stolgången. Jag kommer att sitta med den inne och gnugga rumpan mot dynan hela kvällen. Jag räknar kallt med multipla klimax i soffan, brottningsfilmer tänder mig till tusen. Speciellt när de är regisserade av en överdängare som Fistulator.


Visst behöver jag äkta vara, men i kortare perioder går det bra att på egen hand skänka sig egen njutning. Snart är det dags, jag ska förlora mig i filmens underbara värld.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 19:08

Du har en fri vilja, du får göra som du behagar; Gå på puben med Hasse Promille och förvänta dig att bli bjuden på öl. Du sniffar dig till pengar som en blodhund på steroider, du får aldrig nog av andra personers tillgångar.


Visst kan jag bjussa dig på en öl då och då, men ta det inte för givet. Hur många öl har du tänkt att klå Hasse på ikväll? Lika många som du brukar få av mig? Mer? Dessutom har du den fula och farliga ovanan att dricka på kredit på puben God vän. Folk har fått knäskålarna sönderslagna för mindre.


Nåja, jag är inte bitter över att jag inte fick följa med ut på galej ikväll, jag roar mig själv med hjälp av TV och dator. Bränn för all del hela försörjningsstödet på utspädd starköl, Ronny. Din godagspillt.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 16:47

Min polare Hasse Promille ringde mig förut och undrade om jag ville komma över. Jag var först tveksam, men så sa han att han kunde bjussa på lite öl och då nappade jag direkt. Det blir att ta på sig finkläderna och ge sig iväg. Med lite tur har Hasse pengar så att vi båda kan gå till bästa puben God vän. Själv har jag pengar till tre öl. Blir det ingen pub får jag nöja mig med några kalla i Hasses stökiga lägenhet. Vidare har jag inte ringt min stormrika vän Bosse Rulltårta, det kan vara skönt att slippa honom ibland. Hasse är en bra vän och har det skapligt ekonomiskt. Vi två kan gå ut och rulla hatt, så kan Bosse sitta där vid sina sedelbuntar. Så får det bli.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 16:36

Oro och ångest har jag i princip varje dag. Inte en hel dag, men flera timmar om dagen är det i alla fall. Men just nu är det lugnt, kolungt. När det stormar i huvudet och man hör röster och plågas av paranoia brukar jag gå ut och gå, eller ännu hellre: ringa AE. Jag kanske slår en signal till akutenheten senare, då jag mår som sämst om kvällarna. Men vad lyxigt det känns att vara opåverkad av så kallade positiva symptom. Det är saker man drar på sig, som tillförs ens verklighet; Röster och obefogad rädsla.


De är för härliga, tjejerna på AE. De brukar vara så förstående när jag ringer och låter mig prata på rätt länge innan de säger åt mig att lägga på luren så linjen hålls öppen. Att prata om sport, film och musik är en räddningsplanka och det tror jag att personalen är medveten om. Det är därför de låter mig hållas.


Men, som sagt, i nuläget har jag inget behov av att ringa dem. Får se hur måendet är sen kväll/tidig natt. Hoppas att det ska vara bra, men räknar inte med det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 juni 2022 16:23

Jag handlade på Systembolaget vid öppningsdags och gick hem med ölen och sedan tillbaka till oasen igen. Andra gången blev det tio burkar, vilka jag redan fått i mig. Vi satt på bänkarna på Stortorget utom räckhåll för fascistiska vakter, det enda man får se upp med är snuten, då de vet var vi brukar sitta. Det blir mest på nyss nämnda Stortorget, Hörsalsparken, långa bänken och Olaiparken.


Alla var där, som man brukar säga. Tråkigt för Viggar'n att han råkade tappa sitt kvarter på backen så det gick sönder. Spritmissbruk! Han fick köpa sig ett nytt för över en hundring. Innan han gick iväg fick han en halv öl av mig, vi bjuder när någon har dåligt med dryck.


Tyvärr luktade det bajs om Mannen med det illröda ansiktet. Han har ofta diarréer och gör i byxan flera gånger om dagen. Det riktigt osade avföring om honom och jag hade oturen att sitta bredvid honom. Men vartefter jag blev mer och mer påverkad noterade jag inte stanken.


Vi skildes åt för en knapp timma sedan och lovad varandra att göra om bravaden imorgon. Vid Systembolaget klockan tio som vanligt alltså. Det är taget.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards