Alla inlägg den 4 juni 2022

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 23:48

En man jag känner främst från Mötesplats Helknas publicerade ett "gulligt" familjefoto på sig själv, hans partner och hans vuxna son. Han är förståndshandikappad och fick gå om ett år i skolan, eller börja först vid åtta års ålder. Han klagar över värk, stökiga grannar, dyra matpriser och allt möjligt. En riktig kverulant med andra ord.


Mamman till hans barn är ungefär hälften så lång som honom och är ful som stryk. Det bara osar förståndshandikapp om henne. Dessutom är hon fläskig i överkant. Usch!


Sonen har jag aldrig träffat, som tur är, men antar att han prenumererar på titeln white trash. Nu ska denna spillra själv bli pappa och jag fasar för vad som ska bli av det ättelägget.


Det är dags att återinföra steriliseringar så vi i framtiden blir kvitt sinnesslött avskrap. Sverige hotas inte bara av massinvandringen, vi har ett inre hot: idioter med samma rättigheter som fullvärdiga medborgare.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 23:08

UFO-Italia har fått en ny ledare, nämligen självaste Giovanni Al Dente. Han är en veteran inom Flat Earth Society, men lämnade den organisationen när det gick upp för honom att jorden faktiskt är rund.


Vi har haft mailkontakt där Al Dente skrev "molto bene", kort och koncist. Han är en synnerligen god värvning och vi i övriga Europa räknar med att få jobba hårt för att hålla jämna steg med UFO-Italia.


Som oomtvistlig ledare kommer han att föräras en spira, vilken han kommer att bära på alla sammankomster, ungefär som en marskalkstav. Det är han värd, han är en man som ingjuter tro och hopp till sina medmänniskor.


Handsken är kastad. Vem ämnar att plocka upp den? Kanske UFO-Sverige. Viva Italia, viva la revolution!


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 19:37

"När sätts LPT? Om personen lider av en allvarlig psykisk störning. Har ett oundgängligt behov av psykiatrisk dygnetruntvård (slutenvård). Motsätter sig erbjuden vård alternativt att det finns grundad anledning att anta att vården inte kan ges med personens samtycke."


Så står det vid en snabb googling.


"Det är ett stort ingrepp i integriteten att tvingas till vård, men ibland kan det bli nödvändigt. Det kan hända om man till exempel är psykotisk och har självmordstankar eller är farlig för andra människor. Då kan vård behövas dygnet runt på ett sjukhus, så kallad sluten psykiatrisk tvångsvård."


Så står det på 1177:s hemsida.


Själv är jag minst en gång om året inlagd på intensivvårdsavdelningen PIVA, inlagd enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård. Sktlle jag vara en av stadens sjukaste personer? Befängt! Sätt LPT på sjuka människor och lämna oss snillen ifred. Så!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 19:02

Jag upplever stark oro och rastlöshet och har medicinerat med Stesolid. Men det hjälpte inte särskilt mycket, jag tarvar andra doningar. Naturligtvis tänker jag på cigaretter. Jag är så sugen på ett bloss, vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Har försökt med att trava runt i lägenheten och även varit nere på gården några gånger.


Ett litet återfall är väl inte så himla farligt. Men det stör mig att behöva köpa ett nytt paket, då jag sålde de två jag hade hemma för en 50-lapp. Dem hade jag behövt ha nu. Det är bara att ge fasen i att köpa cigaretter och vägra gå med en stinkande fimp i mungipan.


Det vore riktigt illa om röksuget aldrig la sig, orkar jag med det? Jag vet inte. Vad jag vet är att det är kämpigt just nu, så är det. Abstinens eller bara sjukdomsframkallat mående?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 18:50

Vårt parti Samlingen för oeboende seloter (SOS) växer kraftigt och vi får nya medlemmar varje dag. Vad vi vill? Sänka skatterna kraftigt, dra in biståndet till dysfunktionella länder, rusta upp försvaret rejält, ta bort karensdagen, stoppa invandringen, höja pensionen och sänka pensionsåldern. Bara vi får stopp på massinvandringen har vi råd att finansiera detta. Dessutom vore det inte helt fel att skicka ut främlingar med eller utan medborgarskap. Vi hade utan den förbannade mångkulturen levt i världens kanske bästa land, nu liknar vi mer och mer en bananrepublik vartefter åren går. Rösta på Sverige i höst, rösta på SOS!


MVH/Er partiledare

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 18:16

Här sitter jag i mitt herrum och spisar musik, dricker punsch och äter bakverk. Artisten jag har i grammofonen är ingen mindre än Teddy Leif, en utomordentligt styv musikant. Det är en sån dag, en rå om mig själv-dag. Jag är fri från förpliktelser, fri från min stolliga lilla fruga och försöker njuta maximalt. På bordet har jag även ett paket cigariller, av vilka jag ska röka några under kvällen.


Lilla frugan går inte lottlös hon heller, där nere i källaren. Jag har bytt vattnet i hennes tillbringare mot kallt och fräscht vatten och har fyllt på hennes torrfoder. Av besparingsskäl har jag skruvat bort glödlampan i källaren, men hon hittar nog det hon behöver hitta ändå, den lilla latmasken.


Vilken utomordentlig kväll jag upplever, vad bra jag mår. Med en påfrestande liten fru är det trevligt att ägna sig åt sig själv lite grann. Det gör jag nu. Nu ska jag byta skiva, det blir Thore Skogman, lite modernare tongångar med andra ord. Ha det så bra, kära läsare.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 17:49

Jaha, då var dag 47 utan cigaretter här. Det är med stort besvär jag slutat röka, hålla mig ifrån joxet. Dessutom är jag psykiskt sjuk, klena nerver, det gör det extra svårt att sluta. Det är bara att ta en timma i taget så har plötsligt en hel dag passerat utan återfall. Men visst längtar jag efter en cigarett, det sticker jag inte under stol med. Känna den ljuvliga röken i mina svarta lungor. Om det kan jag endast drömma, då jag gett mig f*n på att sluta.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juni 2022 17:43

Det blev inget samtal till akutenheten, AE, igår kväll/natt. Därmed kan jag utan att skämmas ringa dem idag. Det är inte varje dag jag utnyttjar deras tjänster och det känns stort. Jag är stora killen och klarar mig (nästan) själv. Jag hoppas få prata med min före detta kontaktperson, hon är så snäll, men framförallt kunnig inom området psykossjukdomar. All världens samlade expertis kanske inte kan få mig att tillfriskna, men hon kanske kan. Så klart att jag ringer AE, det harjag gjort mig förtjänt av.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards