Alla inlägg den 9 maj 2023

Av Fester Bestertester - 9 maj 2023 19:22

Det blev en promenad till konditorn idag på eftermiddagen. Väl där köpte jag tre mazariner och tre biskvier och de njuter jag av just nu. Det blev rätt dyrt, men det tar jag igen genom att spara in matpengar till frugan. Hon får leva på delikata riskakor några dagar så är jag tillbaka på banan igen. Visst måste man få unna sig lite godsaker ibland? Bredvid kakfatet har jag en flaska prima punsch framtagen och redo att hällas upp i dricksglaset. Jag hade nämligen tänkt bli lite på pickalurven ikväll. Det är inte fel en dag som denna, sätta lite guldkant på tillvaron. Efter några glas lossar tungan och jag tror bestämt att jag telefonerar min gode vän Nils-Erik och hör hur livet behandlar honom. Kakor kräfvas för att hålla måendet på topp.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 9 maj 2023 19:09

På fredag blir jag utskriven och jag har redan storslagna planer. Försat ska jag till en förståndshandikappad "vän" för att gå på en kvarterskrog med, sedan God vän med en god vän och sist men inte minst en resa norrut till Haga och puben "P Mondo". Dit tar jag med mig herr Hörsel, kul för honom att komma ut för en gångs skull. Så trevligt att kunna disponera sin tid som man vill utan att behöva lyda trötta mentalskötare hela tiden. Trots att jag vårdats frivillig i över en månad av två har jag sparat en slant. Detta trots att vården tar hutlösa 100 spänn om dagen. Dessa pengar kommer jag att lägga på öl och kebab, lita på det. Ett liv i frihet har jag längtat efter i två månader och snart är det här. Snart är det fredag och adjöss till psykiatrin.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards