Alla inlägg den 17 juli 2023

Av Fester Bestertester - 17 juli 2023 22:07

Jag, Sune, kommer att fortsätta härska över mitt folk här i Östergötland. Ett möte där min närmaste medarbetare, den oförvitlige Nils-Erik, kommer att närvara går av stapeln imorgon. Vu bryr oss inte om medlemsmöte eller imröstning. Sådant trams tar bara dyrbar tid, tid vi kan lägga ute i fält när vi spanar mot skyn. Jag må vara till åren kommen, men än håller jag mitt krut torrt. Nils-Erik och jag kommer att belönas med varsin medalj jag lejt en firma att göra. Det finns alltid plats för fler medaljer. Efter vårt lilla möte kommer det att skålas i punsch och whisky samt ätas en del bakverk inköpta i lördags. Vi styr med full styrka och det är ingen dålig bedrift att vara eder ordförande så länge som jag varit det. Mot nya höjder, fäst blicken i skyn.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 17 juli 2023 21:36

Idag visades Djurgårdes IF mot Malmö FF på TV och det blev en hemmaseger för apgänget. Rätt åt MFF, de har vunnit så många titlar redan. En match till spelades och det var Varberg BoIS mot pestråttorna AIK, detta smutsiga banditgäng. Tyvärr van AIK matchen med uddamålet och det var synnerligen oförtjänt. Nåja, laget ligger på kvalplats, trea från slutet. Näst sist ligger Götet bakom flötet och det är förträffligt. Tänk vilken skräll om de skulle åka ur Allsvenskan. Nu tror jag inte så bli fallet, men hoppas kan man ju. Mitt IFK Norrköping då, kanske ni undrar? Jodå, de vann sin match mot Mjällby AIF igår, men det krävdes två straffar för att vinsten skulle säkras. I vanlig ordning släppte man in ett mål i slutminuterna, det får vara nog av den varan för ett tag i alla fall. Tur då att man redan gjort två mål. Allsvenskan rulllar vidare, än dröjer det några månader innan vi vet hur årets upplaga slutar.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 17 juli 2023 17:32

Idag var en "sådan" dag. Orkade ingenting, tog mig aldrig till Systembolaget. Det enda jag hade ork med var att gå till mataffären för lite mat. Passade på att köpa två sexpack av den billigaste ölen, Emdbräu. Nu sitter jag uttråkad och neree och smuttar lite försiktigt på folkölen. Jag måste få ett dagligt rus för att få lite glädje i mitt liv, så idag har varit och kommer att förbli tråkigt. Jag tänker på glada gänget och hur trevligt de ska ha haft det under dagen. Lite regn kom, men det läger inte sordin på stämningen. Jag får gå och lägga mig nykter (och tidigt), så kommer jag tilllbaka imorgon. Att vara nukter är alldles... alldeles fruktansvärt.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards