Alla inlägg den 18 juli 2023

Av Fester Bestertester - 18 juli 2023 21:51

Påvens eländiga armé åker runt, runt mitt kvarter och beskjuter mig med gamma- och röntgenstrålar och även laser i ett försök att så sakta ta mitt liv. Deras dödspatrull vill göra förloppet utdraget, annars hade krypskyttar tagit mitt liv redan. Men de räknade inte med mitt stöd från UVA, UDA och UFF, dessa tappra krigare. Jag kastar mig huvudstupa in i kriget utan en tanke på min egna säkerhet. Kanske ringer jag grisen inatt och ber om att få rekvirera en patrull och ge oss ut på jakt. Jag har skådat döden i vitögat förut och gjort det utan att mölja i brallan, jag är redo för ytterligare en strid. Kanske ger jag mig ut utan back-up, kanske jag gör det med två snutar i ryggen. Totalt krig!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 juli 2023 21:09

Idag var det äntligen dags att åter träffa glada gänget efter tre dagar. Jag gjorde det med finess, jag köpte med mig ett kvarter whisky och fyra starköl för uppdrikning på parkbänk. Av grumliga orsaker blev jag utan en fylla igår och gissa om det kändes. Men det är tillrättalagt i och med dagens skörd på bolaget. Jag och mina polare hamnade på klassisk mark, det vill säga den bästa platsen i staden att dricka sig berusad på; Hörsalsparken. Jag har skrivit det förr och länner mig nödgad att så göra igen: alla var där! Skratten var många och rövarhistorierna likaså. Jag behövde bara några klunkar av min dyrbara whisky för att komma i form, sedan fortsatte den mentala resan uppåt. Jag ber att få tacka Mannen med det illröda ansiktet för att idag ha haft koll på sina kroppsöppningar. Inget kiss eller bajs i brallan, det var bra det. Hemma där jag är nu har jag bara två öl kvat, men kvällen börjar lida mot sitt slut, så det gör inget. Imorgon ses vi igen utanför Systembolaget för att ge oss de förutsättningar vi behöver för att må bra.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards