Alla inlägg den 21 juli 2023

Av Fester Bestertester - 21 juli 2023 17:26

Idag hade Mötesplats Helknas stängt, jag fick vackert roa mig på egen hand. Mötesplatsen är viktig för mig och ger mig en anledning att inte sova så mycket. Att bara titta in för en snabb kopp kaffe med påtår kan räcka, det blir en start på dagen istället för att bara gå och skrota i hemmet dagarna i ända.


Fast den största behållningen med mötesplatsen är ju de andra besökarna. De är så roliga och helt omedvetna om det. Där finns Kommun-Staffan, Hasande damen och Peter Plågare. Alla är de helknas och skratten bli många och goda en normal dag på Mötesplats Helknas.


Nåja, på måndag öppnar de åter portarna för oss psykiskt sjuka. Då ska jag inte bara köpa kaffe, det blir en "Elins rågsiktsbullle" för en tia. Jag hoppas att Mannen med kungakronan kommer, för ha är den sjukaste människa jag någonsin träffat på. Han kallar sig för XX Bernadotte på Facebook och knasbollen har fått för sig att han är släktmed kungahuset.


På måndag ses vi igen, mina "vänner". Glöm nu att ta era mediciner så skratten blir ännu fler än vanligt.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards