Alla inlägg under juli 2023

Av Fester Bestertester - 12 juli 2023 22:52

Jag la mina sista pengar, sånär på lite jag ska köpa matvaror för, på ett besök på bästa puben God vän. Tyvärr fäljde inte Moderat-Bosse Rulltårta med, han hade väl fullt upp med att räkna sina pengar. Jag köpte fem av de minsta ölen och slutnotan blev 200 kronor. Alla var där; Mohamed, God vän-chilenarna och Ismedin. Fikret i baren var på sitt bästa humör och bjöd på salta jordnötter. Jag blev sittandes i flera timmar och bara smuttade på ölen, så de skulle räcka längre. Där ser ni vilka uppoffringar man får göra med ansträngd budget. Det var hur trevligt som helst och jag hade framgång på det romantiska området. En kvinna pratade faktiskt med mig, det händer inte varje gång jag besöker stamhaket. Med ölen uppdruckna sa Fikret åt mig att gå, han vill bara ha betalande gäster och det måste man ju förstå. Nu har jag fått mitt för ett tag, men kanske blir det ett återbesök i helgen. Jag ska bara hämta ut mitt försörjningsstöd först. Då får jag se om Bosse ska med eller inte. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 12 juli 2023 21:15

Fy Fabian vad dåligt jag mådde igår kväll. La mig på sängen, blev orolig och steg ur sängen. Gickomkring i lägenheten och la mig igen. Samma visa en gång till. Då tänkte jag att lindring bara var ett telefonsamtal bort och jag greppade mobilen för ett samtal med akutenheten, AE. Men si, jag ringde aldrig. Man ska inte besvära dem med något så "trivialt" som ångest. Jag släppte telefonen ochtog mig en extra Stesolid. Till sist kom jag till ro, jag somnade med radion på. Oron är kvar i skrivande stund, men den är hanterbar. Att ringa AE idag blir det inget med. De får för sig att jag är psykotisk... Jag, en oförvitlig medborgare! Jag ahr tre cigaretter kvar, man kanske skulle ta sig dem, blossa för lugnet det skänker. Jag vet inte.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 juli 2023 23:06

Nu är det skarpt läge, jag behöver proffessionell hjälp av vården, av psykiatrin. Har testat att lägga mig och sova bort mitt dåliga mående, men to no avail. Demonerna är på offensiven och ger mig ingen ro. Jag har testat att dra i snoppen, men det hjälpte inte, den reagerade inte. Att tillfredsställa sig själ vbrukar annars funka rätt bra. Inte vågar jag ringa psykiatrins akutenhet heller, då de har makt att tvångsvårda mig. Det är ju sommar, enligt mig den bästa tiden på året, då vill jag inte sitta bakom lås och bom. Gode Gud, skänk mig ro. Ångest och annat knas vill jag slippa, jag vill bara sova. Det enda positiva är att jag inga röster har i huvudet. Man får väl vara glad över det lilla. Men visst är det frestande att ringa akutenheten, AE. Jag får uppbåda all min "styrka" just nu för att överleva och det är mindre bra.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 juli 2023 21:10

Idag köpte jag åtta burkar Löwenbräu, världens godaste öl. Har redan fått i mig hälften. Attans också, då måste jag handla fler imorgon. Jag njuter i fulla drag, det är så gott. Jag dricker i min ensamhet, vill inte berusa mig på stan som till exempel Hasse brukar göra. Det är lugnast att förbli hemma och studsa mellan väggarna än att göra en marksyning på offentlig plats. Hos mig är det jag som bestämmer, inga snutar kan lägga sig i mitt upprymda tillstånd eller hälla ut min dyra öl. Ett finger i luften får snuten. Varsågoda att trakassera mig bäst ni vill, hos mig har ni inget att hämta. Det tar jag en öl på. Over and out.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 10 juli 2023 19:25

Idag har varit en tråkig dag. Jag glömde ställa klockan på ringning vid halv tio och vaknade inte förrän klockan ett på dagen. Dessutom hade jag ingen eork att gå till Systembolaget och då är det illa. Men jag har ju alltid en back-up-plan i form av min kran Goran. Jag ringde honom strax efter två och en timma senare var han på plats med min beställda dryck. Det blev rysak vodka av värsta sort, men det duger åt mig. Det är yrseln och inte smaken jag är ute efter. Som groggvirke hade jag Coca-Cola, det var vad jag hade i kylskåpet. Inte optimalt, jag föredrar Schweppes, men nöden har ingen lag. Nåha, en dag utan parkbänk funkar faktiskt. Nu är det bäst att jag slutar skriva, jag börjar bli berusad och vill inte göra bort mig på Internet. Fridens liljor!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 9 juli 2023 18:47

För några veckor sedan blev jag med Netflix, tecknade ett abonnemang. Nu ser jag på TV så ögona blö'r. Tittar på "Seinfeld", "Monty Python" och en serie som heter "The 100". Därmed blir det inte så mycket datortid för mig, men det är ju bara bra, då jag sitter och slöar framför datorn dagarna i ända. Tyvärr är mina medarbetare lite slöa, så bloggen uppdateras inte så ofta som jag skulle önska. Jag tittar bara in som hastigast och önskar er ett fint avslut på helgen. Nu ska jag kika på Netflix.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 juli 2023 23:15

Jag går imorgon hem till Ronny för lite umgänge och drickande av alkohol. Det kommer att bli förträffligt, sanna mina ord. Jag tar med mig åtta starköl och visst kan jag ge min panka vän en öl. Ronny har ju lite dåligt med kosing, såklart att jag ställer upp för en polare i nöd. Han nämnde puben ikväll när vi språkades vid, men jag vet inte. En öl från Systembolaget kostar kanske sexton kronor, den minsta ölen på puben God vän kostar 40 spänn. Simpel matematik. jag kommer inte att följa med honom på puben imorgon, han får gå själv om han nu prompt måste på lokal. Ronny är en god kamrat, men hans drickande kostar för mycket pängar. Alkoholist, bliv vid ditt hem.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 6 juli 2023 22:05

Det var ett tag sedan jag gick en brottningsmatch med en skön kille. Jag längtar och får hålla till godo med eggande filmklipp tills nästa kille blir beställd. Jag har lite grepp jag skulle vilja ta på min motståndare. Ett snabbt nacksving följt av en dubbelnelson och saken är biff. Att brottas så grannarna hör vad som pågår är jag ute efter. Pang, tjoff, smock! Och så ett tag om bröstvårtan för snabb och resolut omvridning, vilket eggar mig till tusen. Kom hårig, kom slät. Kom tjock som smal, jag garanterar att ni inte blir besvikna. Endast Karelin kan mäta sig med mig.


MVH/Lennart K Lindström

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards