Alla inlägg under juni 2024

Av Fester Bestertester - Måndag 24 juni 23:34

Här sitter jag och dricker folköloch är så sötsugen. Choklad i de flesta former ligger alltid högt upp på listan över vad jag tarvar. Men är fasligt sugen på Fazers likörkonfekt, marmeladkulor och Toblerone. Sådant gött man köper i tax-free-butiken på finlandsbåt. På Hemköp säljs åtta chokladkakor kexchoklad ochdet ligger nog inom rimlighetens gräns att jag slår till på en sådan  imorgon bitti. Fast frågan är om inte plockgodis blir det jag köper imorgon. Japp brukar jag också köpa, två varje gång jag handlar det. Om jag kommer iväg till godisbutiken för plockgodis ska jag lägga det mesta krutet på choklad. Sött är gott, även om man som jag är diabetiker och bör lägga av med godisätandet. Nåja, idag har suget varit stort och det tänker jag rätta till imorgon.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Söndag 23 juni 22:01

Som jag saknar tiden när jag förvärvsarbetade. 40 timmar i veckan plus en hel del övertid. Jag brukade gå och lägga mig vid elva och gick upp senast klockan sex på morgonen. Sedan en arbetsdag där jag jobbade mig svettig. Mitt liv hade en mening, jag var en del av något större. Jag visste att värdesätta min lediga tid, bland annat med olika hobbies som innebandy, terränglöpning och styrketräning.


År 2011, första arbetsdagen efter mitt 20:årsjublieum fick jag pardonlöst foten från mitt kneg. Det blev direkt att söka och få "förtidspension", vet inte riktigt hur eufemismen lyder. Jag vet att jag ältar, men vad ska jag göra då jag sitter ensam hela dagarna, förutom när jag går till en mötesplats för psykiskt sjuka?


Jag har hämnd att utkräva på ormarna som gav mig sparken, jag söker upprättelse. Jag måste sluta dricka alkohol och planera min ljuva hämnd. Regimen är ytterst anvarig. Jag blev dumpad på en soptipp, detta trots min ofanliga intelligens. Allt på grund av mitt politiska arbete som misshagade statsministern. Lita på att jag är farlig...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 21:08

Nu ska Romänien och Belgien mötas i en täfling. Sporten är fotboll och mästerskapet är Europamästerskapet. Alla tror på Belgien, men jag ser gärna att de åker ur EM redan i gruppspelet. Det är alltid kul med överraskningar, inte sant? Belgien har Lukuki, men det kommer de långt med. Inte när de ställs mot lag av annan kaliber än mediokra Romänien. Jag får mitt lystmäte varje dag när det är tre täflingar om dagen. Lite tråkigt när gruppspelet är över och utslagsmatcherna är här. Då kan det dröja dagar mellan matcherna. Vi får fortsätta hålla på Tyskland, de är skickliga nog med trasan att vinna hela turneringen.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 19:22

Tja på er alla sköningar. Jag har firat midsommar och gjorde så genom att dricka sider och vitt vin i mängder. Min kompis Carro och jag var på Statt efter att ha träffat varsin skön kille på en festplats här i E-tuna. Dom följde med oss o vi dansade och drack. Både Carro jag blev bjudna på päronsider och husets vin och vi blev packade. Jag dansade som om morgondagen ej skulle komma, sedan följde jag med killen upp på hans rum. Vi låg med varandra och jag såg till att han använde kondåm. Jag har ju nyligen blivit friskförklarad från mitt kondylom, det var därför jag vidtog denna försiktighetsåtgärd. Nu är det midsommardagen och det börjar bli dags att besöka Statt igen. Puss på er alla och lita på att jag kommer till Peking så fort jag har pängar till en tågbiljett. Ciao!


MVH/Anna-Fia

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 21:28

Idag har det varit fint väder hela dagen och jag som trodde det var tvunget att regna på denna helg. Det är nämligen midsommarafton och en dag då vanligt folk brukar fira och fjanta sig runt en löjlig middsommarstång. Själv hade jag ingen att fira med, så det blev en dag ensam hemma. Fast jag fick ett SMS från en släkting som jag svarade på, det var mitt firande, det. I alkoholväg har jag bara två starköl, det blir jag inte ens lullig på. Nåja, jag ska tippa i mig dem snart, avnjuta dem till fotbollen vilken pågår nu. Det var ju Måna Sahlin som visste att berätta att svenska traditioner är töntiga och ej kan mäta sig med högtider i främmande länder. Äsch, jag är van att "fira" högtider på egen hand. Själv hoppas jag att denna helg snart är över så jag kan köpa varma matlådor och handla på Systembolaget. Men för all del, glad midsommar på dig. Hep, hep!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 21:19

Känslan av att vara utvald lämnar mig ingen ro. Kan det verkligen vara sant, eller är det bara hjärnspöken? Jag har inget konkret att nämna, det är små stunder av upplysning och tips som får mig att tro på det. Tro på det övernaturliga, ty naturligt är det då rakt inte, det inser till och med jag. Jag är vacker att se på och jag har ett intellekt som inte går av för hackor. Varför gav Gud mig de två sakerna om jag bara är tänkt att framleva mitt liv som så kallat white trash? Ett synnerligen stort slöseri om du frågar mig. Jag håller tummarna för att Gud har en plan för mig, jag är beredd att gå ut på gatorna och missionera om så krävs. Lite skugga bör väl falla på mig då jag aldrig har gjort något med min skyhöga intelligens. Jag saknar den berömda startknappen, vilken det tjatas om vid psykossjukdom. Men när jag får mitt flottiga pekfinger på den kommer det attt hända grejer.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 18:06

Idag har varit en helt okej dag. Inte symptomfri, men nästan. Långt borta lurar oron, vilken kan utvecklas till ångest, men så länge den håller sig borta ur mitt huvud och kropp är jag nöjd. Man kan inte få allt här i livet, det vet jag så väl, men jag önskar innerligt en dag som en normal människa har. Helst för alltid, men sådan tur har jag väl inte. Jag är fortfarande beroende av mediciner, tills jag inte är det längre kan det dröja inte bara år utan ett helt decennium. Jag hör inga röster och jag har ingen paranoia, jag är på banan igen efter några skakiga dagar och nätter. När som helst kan symptomen och oron återkomma, men jag håller tummarna för att så inte ska bli fallet. Livet är inte helt nattsvart hur som helst och för det prisar jag Gud.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Torsdag 20 juni 23:08

Ikväll har det blivit fem starköl. Jag hade sju i kylskåpet från början och har kvar den jag dricker nu och två orörda till. Jag känner mig mjuk och lugn i sinnet. Men karatefull är jag då rakt inte. Jag tarvar starkare doningar än de 6,8:or jag tippat i mig och fler än de jag hissat ned i kistan. Tyvärr harjag byggt upp en ofantlig tolerans mot det starka och skulle nog behöva tio stycken för fullgod effekt. Men jag klarar mig på det jag har, även fast det inte är optimalt. Skulle jag dricka mig berusad varje dag finge jag inget annat göra än att ränna på glasbanken. Nåja, jag lyssnar på musik och dricker öl, det är två intressen jag har. Ett tredje intresse är matlagning, men nu tar vi det lite lungt, va'? Jag hinner inte med allt på en kväll. Laga matkan jag göra imorgon, denna kväll går i rusets tecken. Det ynkliga lilla rus jag får av ett knippe bärs.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards