Direktlänk till inlägg 8 juni 2024

Saknar driv

Av Fester Bestertester - Lördag 8 juni 21:50

Min psykiska sjukdom kanske jag var ämnad att få, tänker på dåliga gener i ett tafatt försök att skylla ifrån mig. Men mitt livs största misstag var att aldrig söka vård för bristande initiativförmåga. Att sova är det jag är bäst på. Min intelligens är det inget fel på, det hade varit barmhärtigare av Herren att jag hade fötts med intellektuell funktionsnedsättning. Då skulle jag dels ha något att skylla mina tillkortakommanden på och levt lycklig i min lilla bubbla. I och med min numera avslutade dagliga verksamhet kom jag i kontakt med efterblivna och de var glada för det mesta och hittade på saker att göra. Som man säger: ignorance is bliss.


Jag må ha skrivit det förut, men jag saknar allra minsta tillstymmelse till iniativförmåga. Jag lägger inte två strån i kors för att få till en nödvändig förändring. Istället sitter jag ensam hemma och bara låter livet fara förbi. Jag är en boren ungkarl utan lust och fägring stor eller ens minimal. Kan jag skylla det hela på så kallade negativa symptom, vanligt vid schizofreni? Inte undra på att min favoritmedicin är den som gör att jag i alla fall sover gott. Jag gav upp hoppet om ett normalt liv för många år sedan.


MVH/Herr X

 
 
Ingen bild

Fredrik

Söndag 9 juni 10:57

Du är i alla fall en driven och kreativ skribent, vilket vi tackar för.

Fester Bestertester

Söndag 9 juni 18:04

Tack ska du ha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 24 juni 23:34

Här sitter jag och dricker folköloch är så sötsugen. Choklad i de flesta former ligger alltid högt upp på listan över vad jag tarvar. Men är fasligt sugen på Fazers likörkonfekt, marmeladkulor och Toblerone. Sådant gött man köper i tax-free-butiken p...

Av Fester Bestertester - Söndag 23 juni 22:01

Som jag saknar tiden när jag förvärvsarbetade. 40 timmar i veckan plus en hel del övertid. Jag brukade gå och lägga mig vid elva och gick upp senast klockan sex på morgonen. Sedan en arbetsdag där jag jobbade mig svettig. Mitt liv hade en mening, jag...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 21:08

Nu ska Romänien och Belgien mötas i en täfling. Sporten är fotboll och mästerskapet är Europamästerskapet. Alla tror på Belgien, men jag ser gärna att de åker ur EM redan i gruppspelet. Det är alltid kul med överraskningar, inte sant? Belgien har Luk...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 19:22

Tja på er alla sköningar. Jag har firat midsommar och gjorde så genom att dricka sider och vitt vin i mängder. Min kompis Carro och jag var på Statt efter att ha träffat varsin skön kille på en festplats här i E-tuna. Dom följde med oss o vi dansade ...

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 21:28

Idag har det varit fint väder hela dagen och jag som trodde det var tvunget att regna på denna helg. Det är nämligen midsommarafton och en dag då vanligt folk brukar fira och fjanta sig runt en löjlig middsommarstång. Själv hade jag ingen att fira me...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards