Direktlänk till inlägg 17 juni 2024

Lyckad dag

Av Fester Bestertester - Måndag 17 juni 17:12

Idag har varit en toppendag. Det började på morgonen när jag var ute och letade burkar några timmar. Jag fick ihop inte mindre än tretton kronor på det letandet. Efter det, när varuhusen öppnade, tog jag plats på en prydnadskudde mellan två varuhus. Med mig hade jag en skylt där det stod "Hjälp mig, jag har cancer". Det slog an hos flanörerna, jag fick ihop hela 22 kronor på det. Allt som allt blev det således 35 kronor. Jag gör om denna bravad imorgon så har jag till en öl av mellanstorleken på bästa puben God vän. Jag vill dit snarast och höra hur det är med mina polare plus Fikret i baren. Planen är att späka mig fram till på fredag och med hjälp av min nyfunna förmögenhet kan jag gå dit. Det plus försörjningsstödet. Det blir att leva på nudlar och kranvatten i fyra dygn, sedan är fredagen här. Förhoppningsvis kan Bosse Rulltårta följa med, då har jag någon som kan bjussa på en öl eller två. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Tisdag 2 juli 20:37

Idag kom jag inte ur sängen förrän runt halv tre på eftermiddagen. Gick med stapplande steg till mataffären och hem. Turligt för mig fanns det kvar varma lunchlådor och jag nappade åt mig en. Sedan hem för ytterligare vila på sängen och därefter slaf...

Av Fester Bestertester - Måndag 1 juli 20:54

Det kom aldrig någon order igår, trots att jag låg i starblocken. Jag slösade drygt en meter aluminiumfolie helt i onödan. Fast än är det en hel del kvar av kvällen och hela natten, så man vet aldrig. Jag tar kampen, jag slår tillbaka intrång på vår ...

Av Fester Bestertester - Måndag 1 juli 00:21

UFO-frågan tas på största allvar i krokarna kring Medelhavet och denna gång kommer lite nytt om Italien, en stolt nation med ett storslaget förflutet. UFO-Italia leds av ingen mindre än Luigi Makaroni, en ärrad frontkämpe. Han är själv en abductee, h...

Av Fester Bestertester - Måndag 1 juli 00:04

Senare idag ska jag gå till socialkontoret för att hämta en slant. Bra, för det finnss hål att stoppa den i. Målet är att ha pengar över efter att jag handlat nudlar, snabbmakaroner och fiskpinnar. Planen är att gå till bästa puben God vän på fredag ...

Av Fester Bestertester - Söndag 30 juni 20:02

Aldrig kan man få vara riktigt glad. England kvitterade precis mot Tjeckoslovakien och går för seger. Jag avskyr självgoda engelsmän och deras skryt om att de minsann hittat på forbollen. Allt som behövs nu är ett mål på extratiden för engelsmännen s...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards