Alla inlägg under juni 2024

Av Fester Bestertester - Måndag 10 juni 22:12

Ingen mindre än Sune Anderrson, arg motalabo, ringde mig nyss. Det var väl trevligt att ha honom på tråden, men jag önskar att han tog det lugnt med alla krav och ordrar. Jag är ingen stålhård kämpe, jag är blott en enkel medelsvensson med alldeles för lite pengar. Jag förklarade för honom att jag tekniskt sätt inte var medlem i UFO-Norrköping, att jag inte kan avvara de 200 kronor ett medlemskap kostar. Han lyssnade inte på det örat.


Han mer eller mindre skällde ut mig för bristande engagemang. Jäkla gubbe, hade han druckit för mycket punsch? Jag prioriterar pubhäng framför den lönlösa jakten på utomjordingar. Vidare upplyste jag honom att jag så sent som i vintras var med på en expedition där ingen annat än mögligt bröd och ljummet kaffe serverades. Jag kräver ingen trerättersmåltid, men vill ha något ätbart när jag ställer upp.


Kanske betalar jag in medlemsavgiften till honom, kanske inte. Men jag behöver inte höra en förmodad Moderat gapa på mig i andra änden av telefonen. Fortsätter han tjata är det jag som blockar hans nummer. Det var ju kul för rörelsen att få in ett nytaget foto av en främmande farkost, men jag är herre över min egen tid. UFO-Norrköping är ärligt talat långt ned på min prioriteringslista.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - Måndag 10 juni 20:42

Det var goda nyheter, det rör på sig på UFO:fronten. Jerker som skickade in en spännande bild har tidigare gjort sig förtjänt av och förärats flera medaljer. Att stå öga mot öga med en rymdödla är värsta adrenalinkicken och få förunnat. Vi får alltså förlita oss på utsockens-boende, då norrköpingsfalangen är fast i spritångornas grepp. Jag beordrar härmed UFO-Norrköping att företa en utflykt till urskogen snarast, nämligen ökända Vrinneviskogen. Kan Sörmland kan Östergötland. Kom igen nu och släpp pavan och gör lite nytta för en gångs skull. Nåja, det var trevligt med ett livstecken från Jerker. Han har skrivit förut på bloggen och det var alltid en fröjd att läsa hans texter. Inget svammel, bara stekhett UFO-prat. Tack igen, Jerker.


MVH/Er Ordförande Sune

Av Fester Bestertester - Måndag 10 juni 18:52

Vår Jerker i Katrineholm har skickat in en bild till UFO-Östergötland. Det rör sig ocm ett cigarrformat UFO och det lutar åt att det är av reptilianskt ursprung. Farkosten är silvrigt och lagom stor för att transportera rymdödlor i. Naturligtvis har det även plats för en större sal där kidnappade jordbor hålls i väntan på rektal undersökning eller värre: döden. Bilden togs under en enmansexpedition i de sörmländska skogarna av Jerker själv. Ett stort tack för ditt mod, grabben. Det är precis sådana prosleyter vi söker här i Norrköping. Självgående kämpar som inte väntar från order av chefen utan gör blixträder själva. Bilden är 100% äkta vill jag lova. Tack, Jerker.


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - Söndag 9 juni 20:58

Tyvärr blev det inget besök på bästa puben God vän denna helg. Ingen större idé att gå dit med ynka 50 spänn i plånkan. Dessutom har jag en skuld på 200 kronor till Bosse Rulltårta, vilket hindrar mig att leva fullt ut. Det smärtar att veta att Bosse är tät och inte vill bjussa på lite öl. Han sitter hemma och vältrar sig i tusenlappar samtidigt som han hånskrattar åt en fattig broder som jag. Jag skulle kunna dricka på kredit, men en helkväll går väl på minst en femhundring och så mycket kanske jag inte fixar att betala snarast. Han är noga med återbetalningen, Fikret i baren. I veckan som kommer ska jag i alla fall gå till soc och hämta en slant. Dina skattepengar rätt ned i min ficka, det tackar jag för. Dessutom blir det burkletning, jag söker av innerstaden efter de buckliga små rackarna. Det ser lovande ut i penningväg och jag hoppas och tror på ett besök på puben kommande helg. Hela världen möts på God vän!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - Söndag 9 juni 19:37

Ja, ett recept på Xanor vore bra. De flesta uttalar det "eksanor", men det borde uttalas som det stavas. Man säger ju inte eksylofon eller eksantippa. Nåja, Xanor är bland det starkaste som finns i benso-väg, den skulle jag vilja stå på. Ta en tablett och känna lugnet skölja över en, bara lägga sig på sängen och glida in i dimman. Tyvärr är läkarna väldigt restriktiva att att skriva ut medicin som faktiskt funkar. Själv får jag nöja mig med Stesolid. Jag stod på Oxascand/Sobril bra länge innan läkaren förbarmade sig över mig och gav mig den lite starkare Stesolid/Valium. Jag känner för en torrfylla vilket benso kan erbjuda. Det blir kanske några stycken små piller ur mina två medicinburkar. Tyvärr kommer all effekt plötsligt, går från avslappnad till kraftigt påverkad så jag tappar minnet på ett ögonblick. Man kan hitta på dumheter på ett tablettrus, gå ut naken på stan eller ringa en massa vänner och bekanta och sluddra och sladdra. Tror jag tar en femtio, sextio milligram idag, jag har så det räcker gott och väl. Bensodiazepiner, det enda som hjälper mot kraftig ångest. Ja, och så klart tio, tolv starköl. För ett billigt rus rekomenderar jag narkotikaklassad medicin. Xanor ftw!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Söndag 9 juni 18:03

Här sitter jag och glor som vanligt. Har i och för sig varit ute och röstat, men sedan blev det att gå direkt hem. Jag när en önskan om att bli jättefull, så full att jag tappar byxorna. Man kanske skulle ringa till Hasse Promille och se om jag kan få numret till hans kran. En fylla är så avslappnande och allt blir så mycket roligare då. Det är en stunds flykt från livets gråa vardagslunk. Tyvärr orkade jag inte ta mig till Systembolaget igår och nu får jag stå mitt kast. Det mesta jag har i medicinväg är lugnande tabletter och skulle kunna ta mig en rejäl överdos om jag så önskar. Vet inte vad jag ska göra, hur vettigt är det att droga ned sig? Nej, det finns inget som slår starköl och effekten kommer redan efter den andra burken. Fast helst av allt skulle jag vilja ha en flickvän, det vore det optimala. Egentligen skulle jag vilja ligga på sex till åtta starköl per dag, då skulle livet bli lite lättare att uthärda. Mer sprit, öl och sådana grejer.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Lördag 8 juni 22:28

Imorgon blir sista chansen att rösta i EU-valet. När jag varit inne på Youtube har jag mötts av reklamfilmer från Sverigedemokraterna, ett EU-vänligt parti, tyvärr. De har en del bra idéer och jag tycker att frasen "Mitt Europa bygger murar" är festlig. Men jag lägger min röst på ett EU-kritiskt parti, även fast det ska till ett smärre mirakel om de ska komma in i parlamentet. Fick ett telefonsamtal av en fördeträdare för dem häromdagen, där jag ombads lägga ut valsedlar i tre vallokaler. Jag tackade nej och sa som det var: Att jag hade dålig rygg och att lokalerna låg på andra sidan stan. Men visst kommer jag att rösta på dem. Jag skulle bli förvånad om jag såg valsedlar från dem i min vallokal, men man kan ju plita ned partinamnet på en blank valsedel. En valsedel som förmodligen underkänns på grund av ful handstil, de jäkla myglarna till valförrättare vet man ju vad de är gjorda av för skrot och korn. Sverige ut ur EU!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - Lördag 8 juni 21:59

Vad är det som händer med mig? Idag har det bara blivit ett sexpack folköl och inte gick jag till Hörsalsparken för umgänge och inmundigande av alkoholhaltig dryck. Jag mår som bäst full, det är då jag lever upp. Att dricka starkt är nödvändigt för mig, det är en trevlig hobby och ger mig något att göra, med besök på Systembolaget fyra till sex gånger i veckan. Vad som hänt mig idag vet jag inte, men jag saknar lusten att bli full, eller åtminstone salongsberusad. Tänk om jag slutar upp med mina fyllor, vad ska jag då fördriva tiden med? Jag håller tummarna för att det endast beror på dagsformen, så att jag kan fortsätta mitt utomhusdrickande med glada gänget. Om jag inte lägger in en beställning till Goran, min kran, kommer jag inte att kunna bli full på två dagar, tre med idag. Jag trivs som fisken i vattnet när jag sitter med glada gänget ute på en parkbänk. Observera att jag inte är som Ronny och köper dyr öl på krogen, det blir alldeles för dyrt. Och tänk om jag skippar Systembolaget även på måndag.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards