Alla inlägg under juni 2024

Av Fester Bestertester - Onsdag 5 juni 17:29

Idag var jag med glada gänget till Hörsalsaparken i Norrköping. Vi träffades strax innan tio utanför Sysembolaget och gjorde upp planerna för dagen. För min del blev det en hela kir och två starköl och allt gick åt. På vägen till parken var vi flera som tullade av våra förråd, vad fasen det var ju vrålvarmt ute. Jag hamnade på min favoritbänk och de andra slog sig också ned. Finske mannen hade med sig en påse handtvål vilken han slukade på stört. Vi andra körde med findricka, äkta vara smakar bättre än tvål om du frågar mig.


En ur gänget plus jag själv gick till Dressman och snattade. Jag fick med mig fyra par strumpor, sådant går alltid åt. Väl på plats på bänken igen halsade jag kir som ett utsvultet lejon. Lejon dricker väl kir? Nåja, allt gott får ett slut och jag gick torrt efter ett par timmar. Det blev att bryta upp och ta Systembolaget en gång till på vägen hem. Föga förvånande fick jag inget handla, det var ju typiskt. Nu har det gått flera timmar sedan jag sist smakade på det starka och jag börjar bli plågsamt nykter. Nu dröjer det ttill på fredag innan glada gänget träffas igen då morgondagen är röd. Jäkla svin på bolaget som förvägrar en en skön fylla.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - Tisdag 4 juni 22:31

Ja, god morgon på er, gynnare. Nu är jag vaken och uppe med tuppen och det känns toppen. Det har blivit en morgondryck, äkta svensk punsch i ett fullt dricksglas. Lite måste man få unna sig tycker jag. Speciellt vi regimkritiker som tar striden mot sossarna bör få vila på lagrarna. Jag framlever mitt liv i sakta mak, jag har fullt upp med att lyssna på n*g*rjazz och en bångstyrig fru att ta hand om på bästa sätt. Jag har fyllt på lilla fruns matskål med delikat torrfoder och stoppat om henne där nere i den mysiga källaren. Hon är en riktig lyxlirare med mer mat och vederkvickande sömn än gemene man får. Det blir en sväng ner på byn när affärerna öppnar för livets nödtorft. Rsikakor till min lilla toka till fru och punsch och bakelser åt mig. Äta kommer jag att göra, det blir en burk gulaschsoppa. Den kan jag värma själv, men aktar mig för attt tillbringa för mycket tid i köket, då det kan skada min manlighet. Nu ska jag fortsätta att lyssna på Glenn Miller och Mel Torme, jag har inte tid för er längre. Adjöken.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - Tisdag 4 juni 21:58

Jag samlar på strumpor och kalsonger från mina själsfränder, killarna som gillar. Det är så eggande att få ett par strumpor marinerade i kraftig fotsvett och mikra dem för att dra ut max av den eggande lukten. Men förrådet måste ständigt byggas på då svett är en färskvara. De ska ha burits i flera dagar med noll tvätt av fötterna för maximal njutning. Vidare samlar jag på kalsonger, vilka också går utmärkt att mikra. Det får gärna vara fartränder i dem, det är en saftig bonus. In med dem i mikrovågsugnen i två minuter så är det färdiga att sniffas på och stoppa in i munnen. Jag har en fixering för allt som har med analöppningen att göra och har borrat upp fler stjärtar än gemene man, långt fler. Att vara solokvist är ingen fara, så länge som jag har underkläder att sniffa på. Har du ett par kalsonger att avvara får du gärna höra av dig här på bloggen. Jag är på, fattas bara.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - Tisdag 4 juni 21:16

Åter upplever jag en jobbig dag. Ångest och oro de luxe, precis som vanligt. Jag ber böner till Skaparen om att få respit med de jobbiga tankarna, få lugn och ro i kroppen och huvudet. Det har blivit några gråtattacker och till synes ändlöst travande i lägenheten för hela slanten idag. Om jag barre finge bli frisk i huvudet vore mycket vunnet, då skulle jag ej ha anledning att gråta ut offentligt som i dagsläget. Om ni inte visste det så lider jag av schizofreni och det är en överjävlig sjukdom.


Många är de gånger jag funderat på att ta mitt liv, men jag hänger fast vid livet av ren feghet. Jag hade en syster med mentala problem och hon steget, hon hängde sig. Men jag är en feg skit och vågar mig inte på något sådant. Allt som är kvar är att framleva mitt eländiga liv dag för dag med fullt av symptom. Jag känner för att ta en fylla och ringa AE (akutenheten) och lipa i luren. Men jag vill inte bli inlagd, jag vill bli botad från min fördömda sjukdom. De är hyggliga själar där uppe på AE, men dem ska man bara ringa om man anser sig kvalificerad för dygnet runt-vård. Där är jag inte idag, men visst söker jag professionell hjälp från en förstående själ.Jag håller på att gå under och ser ingen väg ut ur mörkret. Psykisk ohälsa är för jäkligt och den har tagit ett fast strupgrepp på mig. Vad göra?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Måndag 3 juni 22:46

Idag blev det mötesplatsen Helknas för min del. Det blev fyra muggar kaffe och en ostmacka under tiden där. Ja, och så en sockerfri chokladboll också. Där var herr Gäst, snurriga Per och många andra. Jag skrattade gott åt de andra, de är så roliga att driva med. Vi var några gäster och personal som satt ute i solen och en missbrukare kom fram och trängde sig på. Personalen sa att man var tvungen att vara medlem för att komma in, det var dagens vita lögn från deras sida. Men narkomaner är ett opålitligt släkte och bör hållas på minst en armlängds avstånd. På vägen hem skulle jag korsa en gata och en besökare sa mitt namn och sa något till mig. Jag svarade automatiskt nej, då jag inte vill ha med denne att göra och fick ett skrik och en harang tillbaka. "För helvete, håll min arm" kom jag på att hon sa när jag gått över gatan. He, he, de är för roliga de där sinnesslöa individerna. Jag har fått mitt kvantum i skrattväg idag, det blir en repris imorgon.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Lördag 1 juni 23:27

Tidigare under dagen spelade TFK Norrköping en fotbollstäfling mot mediokra Sirius och förlorade stort, med fem ett. Nu ligger de trea från slutet och på kvalplats. De två efterföljande lagen möter varandra imorgon och vinner Kalmar FF den matchen är mitt IFK på nedflyttningsplas. Visst hade jag tippat på en tuff säsong för Snoka, men så här dåligt trodde jag inte att de skulle spela. Sillmjölkar som viker ned sig vid minsta motgång. Nästa match är den första efter sommaruppehållet och då väntar erkänt starka Djurgårdens IF. Förlust där så väntar Superettan på mitt lag. Klubbledningen måste agera och knyta till sig minst två klasspelare under pausen som nu inträtt. Men vilken framgångsrik fotbollssparkare skulle frivilligt gå till ett bottenlag i Allsvenskan? Till och med jag som är så negativ trodde på bättre poängskörd för de blåvita gossarna med stjärnan på bröstet. Usch!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - Lördag 1 juni 22:59

Just nu håller Champions Leauge-finalen på och Real Madrid leder med två mål mot noll mot Borussia Dortmund. Det var tyskarna som började bäst, men Real tog över i andra och fick in två mål efter fina prestationer. Jag håller oftast på de lite mindre lagen och är trött på Real Madrids framfart i inhemska ligan och ute i Europa. Som den medgångssupporter jag är stängde jag av TV:n och sitter nu vid datorn och surar. Än är det inte över, mycket kan hända och bollen är rund; Men spanjackerna kommer så klart att vinna denna täfling och ta hem titeln till Spanien, därom råder inga tvivel. Tränaren Carlo Ancelotti, mannen som ser ut att vara 90 år gammal, kan räkna hem den finaste titeln i klubblagssammanhang när matchen är färdigspelad och lagd till handlingarna. Synd, för jag gillar uppstickare.


MVH/Tjotta Olssons överman

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards