Alla inlägg under juni 2024

Av Fester Bestertester - Torsdag 27 juni 22:31

Jag och glada gänget möttes upp utanför Systembolaget cirka tio i tio. Finske mannen var framme och biltade på skjutdörrarna, han hade ordentlig aptit på drickat och ville prompt vara först in i butiken. Han köpte sig ett kvarter Dworak och en öl, det räcker åt honom och hans taskiga lever.Vi andra köpte mest öl, men Mannen med det illröda ansiktet tog dock ett par cider också. Inte något vidare att dricka rumstempererade om du frågar mig. Själv körde jag på ett säkert kort, åtta burkar Norrlands djup, min favvoöl.


Vi styrde sedan kosan mot Hörsalsparken som så många gånger förr och vissa av oss tog en färdknäpp på stående fot, men jag väntade tills jag satt på plats på bänken innan jag öppnade min första öl för dagen. Magen på Mannen med det illröda ansiktet var synnerligen aktiv och han gick in bland några buskar två gånger och blåste ur sig ordentligt. I vanlig ordning saknade han toalettpapper, så jag höll mig på behörigt avstånd från hans osande analöppning.


Dagen kan inte beskrivas som annat än succé, rent av en braksuccé. Jag drack så småningom upp mina åtta öl, men på väg hem slank jag in på Systembolaget, men nekades att handla av fascisterna där. Nåja, jag hade ett sexpack folköl kvar hemma och dem dricker jag av nu. Vi kör en favorit i repris imorgon, grabbar!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - Onsdag 26 juni 21:11

Ångesten har runnit av mig och sovit har jag gjort större delen av natten. Allt är under kontroll och att ringa akutenheten, AE, finns inte på kartan eller agendan. En annan är stora killen nu och står på egna ben. Mitt stora problem är istället ryggen. Till och från speceristen gick jag framåtlutad med stapplande steg. Fan också, när ska den bli bra? Som tur är är jag symptomfri och har inga röster, inte ens ett mummel i huvudet. Paranoia? Nej, det är lugnt på den fronten också. Budskap från TV:n? Nejdå. Jag borde jubla och dricka mig berusad för att fira, men vågade inte gå till Systembolaget med min krånglande rygg. Jag får fylla kistan med folköl i brist på annat. Imorgon hade jag tänkt att gå till mötesplatsen, men får jag känningar av min fördömda rygg får jag vända och gå hem igen. Nåja, det är morgondagens problem. Att få må bra psykiskt är stort, hur som helst.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Tisdag 25 juni 22:05

Jag kan berätta att jag bär en t-shirt med stolthet. Detär en tröja från fotbollslaget FC Carl Zeiss Jena. Den har jag köpt direkt från klubben och är så fin med lagets namn och logga på bröst och mage. Vidare har jag ett knippe matchtröjor i svart, gult och blått. "Die Sonne scheint im Paradies" som lagets slogan lyder. Tyvärr hjälpte min kära syster mig med tvätten och körde mina fotbolllströjor på 60 grader så trycket delvis försvann. Nåja, jag kan alltid köpa fler. Jena är staden min pappa föddes i, det är därför jag hejar på dem. Detta trots att man spelar i en av flera fjärdedivisioner, i Regionalliga Nordost. Man tog några ligatitlar när Östtyskland existerade, men de senaste årtiondena har det minst sagt varit tunnsått med framgångar. Men är man ett riktigt fan följer man sitt lag i vått och torrt. Kanske går man upp i trean efter dena säsong, vem vet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Måndag 24 juni 23:34

Här sitter jag och dricker folköloch är så sötsugen. Choklad i de flesta former ligger alltid högt upp på listan över vad jag tarvar. Men är fasligt sugen på Fazers likörkonfekt, marmeladkulor och Toblerone. Sådant gött man köper i tax-free-butiken på finlandsbåt. På Hemköp säljs åtta chokladkakor kexchoklad ochdet ligger nog inom rimlighetens gräns att jag slår till på en sådan  imorgon bitti. Fast frågan är om inte plockgodis blir det jag köper imorgon. Japp brukar jag också köpa, två varje gång jag handlar det. Om jag kommer iväg till godisbutiken för plockgodis ska jag lägga det mesta krutet på choklad. Sött är gott, även om man som jag är diabetiker och bör lägga av med godisätandet. Nåja, idag har suget varit stort och det tänker jag rätta till imorgon.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Söndag 23 juni 22:01

Som jag saknar tiden när jag förvärvsarbetade. 40 timmar i veckan plus en hel del övertid. Jag brukade gå och lägga mig vid elva och gick upp senast klockan sex på morgonen. Sedan en arbetsdag där jag jobbade mig svettig. Mitt liv hade en mening, jag var en del av något större. Jag visste att värdesätta min lediga tid, bland annat med olika hobbies som innebandy, terränglöpning och styrketräning.


År 2011, första arbetsdagen efter mitt 20:årsjublieum fick jag pardonlöst foten från mitt kneg. Det blev direkt att söka och få "förtidspension", vet inte riktigt hur eufemismen lyder. Jag vet att jag ältar, men vad ska jag göra då jag sitter ensam hela dagarna, förutom när jag går till en mötesplats för psykiskt sjuka?


Jag har hämnd att utkräva på ormarna som gav mig sparken, jag söker upprättelse. Jag måste sluta dricka alkohol och planera min ljuva hämnd. Regimen är ytterst anvarig. Jag blev dumpad på en soptipp, detta trots min ofanliga intelligens. Allt på grund av mitt politiska arbete som misshagade statsministern. Lita på att jag är farlig...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 21:08

Nu ska Romänien och Belgien mötas i en täfling. Sporten är fotboll och mästerskapet är Europamästerskapet. Alla tror på Belgien, men jag ser gärna att de åker ur EM redan i gruppspelet. Det är alltid kul med överraskningar, inte sant? Belgien har Lukuki, men det kommer de långt med. Inte när de ställs mot lag av annan kaliber än mediokra Romänien. Jag får mitt lystmäte varje dag när det är tre täflingar om dagen. Lite tråkigt när gruppspelet är över och utslagsmatcherna är här. Då kan det dröja dagar mellan matcherna. Vi får fortsätta hålla på Tyskland, de är skickliga nog med trasan att vinna hela turneringen.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 19:22

Tja på er alla sköningar. Jag har firat midsommar och gjorde så genom att dricka sider och vitt vin i mängder. Min kompis Carro och jag var på Statt efter att ha träffat varsin skön kille på en festplats här i E-tuna. Dom följde med oss o vi dansade och drack. Både Carro jag blev bjudna på päronsider och husets vin och vi blev packade. Jag dansade som om morgondagen ej skulle komma, sedan följde jag med killen upp på hans rum. Vi låg med varandra och jag såg till att han använde kondåm. Jag har ju nyligen blivit friskförklarad från mitt kondylom, det var därför jag vidtog denna försiktighetsåtgärd. Nu är det midsommardagen och det börjar bli dags att besöka Statt igen. Puss på er alla och lita på att jag kommer till Peking så fort jag har pängar till en tågbiljett. Ciao!


MVH/Anna-Fia

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 21:28

Idag har det varit fint väder hela dagen och jag som trodde det var tvunget att regna på denna helg. Det är nämligen midsommarafton och en dag då vanligt folk brukar fira och fjanta sig runt en löjlig middsommarstång. Själv hade jag ingen att fira med, så det blev en dag ensam hemma. Fast jag fick ett SMS från en släkting som jag svarade på, det var mitt firande, det. I alkoholväg har jag bara två starköl, det blir jag inte ens lullig på. Nåja, jag ska tippa i mig dem snart, avnjuta dem till fotbollen vilken pågår nu. Det var ju Måna Sahlin som visste att berätta att svenska traditioner är töntiga och ej kan mäta sig med högtider i främmande länder. Äsch, jag är van att "fira" högtider på egen hand. Själv hoppas jag att denna helg snart är över så jag kan köpa varma matlådor och handla på Systembolaget. Men för all del, glad midsommar på dig. Hep, hep!


MVH/Werner von Oben

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards