Alla inlägg den 4 juli 2024

Av Fester Bestertester - Torsdag 4 juli 18:44

Jag börjar känna mig färdig för en inläggning på PIVA, psykiatriska intensivvårdsavdelningen. Så trevligt att bli ompysslad och bli välgödd på mat och fika med någon skorpa till eller två. Om jag bara ville skulle jag kunna ringa akutenheten, AE och gråta mig till en inläggning. Naturligtvis blir det vård enlig LPT, tvångsvård. Det är gratis och jag kan behöva en månad utan utgifter. Jag räds inte öppet psykotiska personer, men håller mig distanserad från dem så gott det går på en sådan liten avdelning som PIVA. Där finns som mest sex patienter och ett extrarum för nyanlända. De måste hela tiden ha en plats ledig. Oj, jag blir sentimental och tänker på den kvinnliga personalen. Kvinnor utövar ett lugn på mig, gillar inte de bitiga manliga skötare som även finns. Jag ger det ett par veckor innan jag ringer AE, vill uppleva sommaren lite mer. PIVA, rökrummet och de sköna plaststolarna: here I come. Soon.


MVH/Herr X

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards