Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Fester Bestertester - 9 juli 2009 22:03

My dear, departed grandfather served a stint i Strangeways Prison, Manchester. He helped topping a scumbag back in 67, and was locked up for 17 years. He died at the ripe old age of 60 in the year 1989.



His son didn't disappoint him. He followed in his father's footsteps. He (my dad) accidentaly took a life, and ended up in Peterhead HM Prison. A simple row that took a turn for the worse and a bloke was killed.



You'll be delighted to hear that he's possibly up for a pardon next year. Fingers crossed...



Maybe I'm next. Is it in my genes, or what? I certainly come from a long line of convicts. Perhaps my days are numbered...

Av Fester Bestertester - 9 juli 2009 20:18

Det var Sune här. Jag var bortbjuden till Gun idag. Det är ju endast ett stenkast bort, huset brevid majorskan Samuelsson, ni vet. Hon hade bjudit in mig på kaffe och kaka.



Eftersom min lilla fru varit bångstyrig fick hon inte följa med och det var lika bra. Jag låste in henne med sjutillhållarlåset och gick glad i hågen till min träff.



Det blev syltsnittar och mandelkubb och ett synnerligen starkt kaffe. Sedan följde trivsamt småprat och (hör och häpna) hon lovade på stående fot att donera pängar (så stavas det) till UFO-Motala.



Som tack ska hon få en Rymdsten av mig. En spillra från kometen Hatröss. Den slog ned i Ångermanland på sextiotalet och jag har ett flertal i min ägo.



Snart har vi samlat in pängar så det räcker ett bra tag. Det första projektet är att renovera vår lokal och det andra (vilket vi nog får vänta något år på) är att införskaffa en videokamera. Det kommer att bli ett digitalt monster, med vilket vi förväntar oss en storartad möjlighet att spela in eggande material.



UFO-Motala lever och frodas. Slutligen ett stort tack till Gun.

Av Fester Bestertester - 9 juli 2009 19:34

Gigi & Die braunen Stadtmusikanten släpper ett nytt album! Här kommer ett smakprov. Låt er väl smaka ...

Av Fester Bestertester - 9 juli 2009 18:59

Jaha, då var det torsdag igen. Dagen innan jag stormar ut på semester. Det firar jag med ett kvarter och lite Schweppes. Bäst att börja i tid, eller hur?



Sommaren ska jag använda till sömn, hamburgare, cigg och alkohol. Lovar att försöka leva osundt. Jag har tre veckor framför mig, tre veckor där det är blankt i almanackan.



Jag ska försöka att uppdatera bloggen, men om så inte sker, så vet ni att jag gått loss på spriten ordentligt. Trevlig sommar!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards