Alla inlägg den 8 december 2015

Av Fester Bestertester - 8 december 2015 20:27

Jag njuter av ett glas punsch och några chokladpraliner. Det blev en brun kartong Aladdin när jag var nere på byn förut och den äter jag nu upp i rask takt.


Jag har en hel flaska att dricka upp om jag så skulle behaga. Nu kommer jag inte att göra det, då jag ingen vivör är, men jag kan om jag skulle vilja.


Jag har ägnat dygnets ljusa timmar åt forskningen, nu vilar jag från mina åtaganden. Även en stålhård kämpe behöver njuta sitt otium ibland. Det gör jag nu.


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 8 december 2015 19:54

Det blev att sjukskriva sig denna vecka, var hemma både igår och idag. Det blev inget systembolag för jag kom på det när jobbet hade slutat för dagen. Inte bra om nån arbetskamrat ser en med en påse gott i näven.


Fast jag har ca 30 burkar i köket, så mig går det ingen nöd på. Kommer att skena iväg till systembolaget när de öppnar imorrn, då är risken minimal att någon från jobbet ska se mig.


Människan är inte skapad för att jobba 40 timmar i veckan, när ska det gå upp för makthavarna? Jag kompenserar med att ta lite spontanledigt som idag då. All work and no play makes Hasse a dull boy.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards