Alla inlägg den 27 september 2019

Av Fester Bestertester - 27 september 2019 22:43

Jag ska på lokal med två vänner imorgon. Vi ska äta buffé och jag leker med tanken på att beställa in en starköl. Jag är inte nykter alkoholist, jag har bara slutat dricka. Inget dramatiskt.


Den stora favoriten är Löwenbräu och så här års finns deras goda oktoberfestöl på Systembolaget. Men jag kan tänka mig att bara beställa in en "stor stark" på lokuset, det kan duga. Men på vägen hem från restaurangen kanske det blir ett stopp på Systembolaget och en kasse oktoberfestöl. Kaltenberg går inte heller av för hackor, förresten.


Men kom inte och snacka engelsk öl med mig. Jag tänker direkt på skitölen Sink the Bismarck, ett smaklöst namn på en smaklös öl. Mina idoler Ernst Lindemann och Günther Lütjens mördades av Europas dödgrävare Winston Churchill, de gick till botten med Bismarck.


Kanske en öl, kanske inte.

Av Fester Bestertester - 27 september 2019 22:03

Engagemanget från Norrköpings UFO:iter har varit lågt, för att inte säga obefintligt, de senaste åren. Föreningen upplöstes aldrig formellt, det hade jag ingen ork att ordna med. Men nu är vi tillbaka med full kraft.


Jag har för egna pengar köpt bland annat en termos och annat nödvändigt för att göra våra exkursioner så trevliga det bara går. Jag är även redo att regelbundet slanta upp för färdigskivad ost, vilken vi ska ha på våra medhavda smörgåsar när vi ligger ute i fält.


Utomjordingarna lär bli varse om vår existens och vi om deras. Närkontakt av intensivaste graden kommer med all säkerhet etableras innan höst blivit till vinter.


Visst låter det spännande? Hoppa på du med, gör din plikt för vår fjuttiga, lilla planet. Du är välkommen att kontakta mig via bloggen.


MVH/XYZ

Av Fester Bestertester - 27 september 2019 02:17

Många var kallade, men endast en utvaldes. Vi kan härmed meddela att indiens kanske främsta tänkare Ittma Hoha värvats till bloggen. Landet som hos de flesta bara är känt för sin utbredda spetälska har nu något att vara än stoltare över.


Ittma Hohas artiklar kommer att publiceras på originalspråket (är det arabiska de snackar därborta?), då hans alster är att likna vid poesi och mycket skulle gå förlorat vid en översättning. Du får ta en språkkurs så fort du kan, detta vill/får du inte missa.


Välkommen, Ittma! Salam aleikum.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards