Alla inlägg den 2 november 2020

Av Fester Bestertester - 2 november 2020 18:02

Idag lekte jag fruntimmer, jag lagade min egna mat. Det blev en burk Minestonesoppa som jag tillagade i mikro efter anvisningarna. Jag hällde burkens innehåll i en bytta och värmde den i tre minuter på full effekt.


Frugan vredgade mig då hon stretade emot när jag ville ta del av det vårt giftermål ger mig rätt till (kroppen). Jag röt då i: "You sleep. No food. No light. No täcke!" Jag skruvade sedan ur glödlampan och smällde igen källardörren efter mig.


Det gick utomordentligt att fixa mat på egen hand. En annan vet hur man trakterar ugn, spis och allt annat som finns i kvinnans naturliga plats köket.


Om jag blir på bra humör efter ett par cigariller och några glas punsch kanske jag sticker till lilla frugan ett äpple. På grund av att hon var lynnig fick jag laga mat alldeles själv. Jäkla fruntimmerssyssla.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 november 2020 17:41

Jag har köpt mig en flaska whisky, den första sedan år 2017. Hur den smakar? Förträffligt! Jag tycker jag sitter och "findricker", men har snart fått i mig halva flaskan. Jag kör med billigt jox, nämligen "Bells", tror den kostade 239 kronor. Det är jämförelsevis billigt ska ni veta. Jag blir lika full på billigt blask som på en single malt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 november 2020 00:25

När förståndshandikappade lagar mat blir det oftast spaghetti och köttfärssås. God mat, men inte tre, fyra dagar i veckan som de verkar köra med. När de lyxar till det blir det smörgåstårta, det verkar de älska. Och går de på lokal och äter blir det plankstek nio gånger av tio. Och köper de pizza blir det eländig kebabpizza.


Det är få förunnat att ha lika förfinade smaklökar som jag, men det får väl vara någon måtta på dumheterna? Så likriktade matval, så fantasilöst. Vad jag själv har ätit idag? Mikrade köpeköttbullar.


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards