Alla inlägg den 15 november 2020

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 20:13

Jag såg reklam för ett konditori i de södra delarna av Norrköping, ett område befolkat mest av främlingar. Nu blev jag sugen på att byta sockerbagare: "bageri konditori vi göra bröd tårta cafe bröd och smörgåsar och smörgås tårta allt färsk".


Notera den ypperliga svenska och avsaknaden av stor bokstav och punkt. (Punkten lade jag till.) Vad härligt med flottiga och grisiga bagare som knådar deg och handhar produkterna med synnerligen sanitär noggrannhet.


De vårdar säkert sina varor med samma ackuratess som de behandlar det svenska språket. Mums!


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 19:18

Jag ringde min kran Goran och beställde en hela rysk vodka. Han kom förbi med den på nolltid. Han är pålitligt, Goran. Men han tog 250 kronor för den. Bara en smula billigare än Systembolaget, men jag fick den levererad till dörren, det var ju förstklassigt.


Jag kände för ett rus och vad gör man inte en söndag när man har för dåligt ställt att gå på lokal? Nu har snapsglaset åkt fram, tyvärr har jag inget groggvirke. Men snapsa går bra, man är väl en karl?


Nu loggar jag ut och stänger av datorn, jag vill inte göra bort mig digitalt. Ha det bra, det ska jag ha.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 17:32

Jag tänkte ligga på sängen hela dagen, men steg upp vid halv fyra. In i duschen, sedan till affären för chips, folköl, Coca-Cola, cigaretter och chips. Nu sitter jag vid datorn med en öl i handen och har det rätt bra.


Jag har inga så kallade positiva symptom; Inga röster och ingen förföljelsemani, det är så skönt att slippa det joxet. Tog mina tabletter som jag skulle igår och det har väl hjälpt. Men kommer snart att ta mig en Stesolid bara för att jag får. Ska ju ta en på morgonen, men brukar spara de fyra jag har till kvällen, ta dem tätt inpå varandra för god effekt.


Mitt liv är det inte mycket med, men man får glädjas åt det lilla. För att jag ska må riktigt bra måste jag ha lite promille i blodet, kanske får jag det imorgon. Tills det får jag hanka mig fram på något sätt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 00:19

Jag retar mig på en hel del saker, slafsigt språkbruk är ett. Man ska vara sjukt taggad. Sjukt! Det ska vara surt att förlora. Surt! Man är fett inspirerad. Fett! Sedan detta jäkla öppna upp. Det heter öppna, inte öppna upp. Ungefär lika dumt som att säga backa bakåt. "Backlinjen backade bakåt". Svårt att inte röra sig bakåt när man backar. Dessutom mår jag illa när folk säger "han" istället för "honom". "Jag såg han på stan"...


Jag är ingen språkexpert själv, men det betyder inte att jag ej får ha synpunkter när språket används på ett dåligt, rent inkorrekt sätt. Fast det som tar priset är "hen". Ingen hon, ingen han, bara en könlös hen.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 00:07

Jag skriver av mig, jag "gnäller av" mig. Det är särdeles tungt att bära på psykossjukdom och vara tungt medicinerad. Varje dag är en kamp för överlevnad. Inte dygnets alla timmar, men de flesta. Ibland kopplar jag bort tankarna om mitt eländiga liv genom att spela TV-spel eller porrsurfa och det funkar, men bara för stunden.


Jag har nu medicinerat med bland annat Clozapine och Stesolid och jag hoppas på viss lindring inom cirka en timma. Det tar ett tag för medicinerna att hinna verka i min kropp.


Tänk att jag fram till i början av 2000-talet hade ett välfungerande liv. Jag arbetade, sprang i skogen, åkte motorcykel, styrketränade och lagade mat. Nu har jag tappat allt det jag en gång hade.


Att sitta och uggla om nätterna är jag bra på. Dagarna försöker jag bara att sova bort, jag har just inget uppe att göra. Som tur är har jag fått kontakt med en olycksbroder med schizofreni i botten och vi samtalar ett par timmar om dagen, skulle jag tro. Helt ensam är jag inte, men återigen, det lindrar bara för stunden, dessa samtal.


Jag är sugen på att ringa akutenheten, men vad ska de göra? Be mig komma dit för att det ska beslutas om inläggning eller inte? Inlagd vill jag inte bli, inte minst för att jag försöker hjälpa mina föräldrar kanske fem dagar i veckan. Med mig inlagd, hur ska de få mat och få sina sopor slängda? Jag får förlita mig på att min syster ställer upp för dem, men hon arbetar och har egen familj, så det kanske inte går att lösa.


Hade jag haft en pistol hade jag blåst skallen av mig för länge sedan. Jag lever, men mycket mer är det inte. Tro fasen att döden känns lockande.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards