Alla inlägg den 23 november 2020

Av Fester Bestertester - 23 november 2020 21:14

Jag tog all medicin jag skulle förutom Nozinan igår. Och vet ni vad? Idag mår jag bättre. Tänk om jag verkligen har schizofreni. Tänk om jag verkligen behöver medicin. Idag blir det fortsatt medicinerande, bland annat hela dosen Stesolid. Ah, Stesolid, räddaren i nöden. Senare i veckan väntar injektion på mottagningen, då ska jag passa på att hämta ut sju tabletter Stesolid. Alltid bra att ha hemma. Jag får försöka sköta min medicinering bättre, det är ett halvt löfte.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 november 2020 21:08

Mitt IFK Norrköping mötte pluttarna Falkenbergs FF och vann och det med stora siffror: fyra ett. Jag såg inte matchen (jag är portad från Parken), men följde den på nätet. IFK fick hela tre straffar, utan dem hade det kanske blivit oavgjort eller till och med förlust. Men alla mål räknas. Nu leder Christoffer Nyman skytteligan och det är stort. Med tur och skicklighet kan det bli en tredjeplats och spel i Europa nästa år. Härliga IFK!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 23 november 2020 01:00

Jag upplever ökad ångest och tror det har att göra med att jag börjat dricka igen. Har inte druckit några kopiösa mängder, men en hela whisky har jag fått i mig under en och samma dag i alla fall tre gånger de senaste veckorna.


Jag tycks ha nån slags beroendegen, tyvärr. Höll upp med drickandet i över två och ett halvt år och ska göra ett nytt försök att bli nykter. Men det är svårt, för jag blir lugn och skön på några öl.


Mot ångest har jag bland annat Stesolid. Men jag är rädd att bli beroende av den, därför tar jag inte den dos jag är tillåten att ta. Under söndagen blev det inte en endaste tablett, till exempel.


Nu ska jag inte överdriva min ångest, men det frestar på att ha den allt som oftast. Kanske får jag ro att ligga på sängen (och förhoppningsvis sova), eller så blir det promenader inatt.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards