Alla inlägg under november 2021

Av Fester Bestertester - 5 november 2021 17:50

Jag, Mannen med det illröda ansiktet och Kapten Gultand knäckte oss varsin öl utanför Systembolaget. Efter att vi druckit upp dem gick vi till Olaiparken och slog oss ned på en bänk. Mannen med det illröda ansiktet missade att gå och kissa, så han fick en rejäl fuktfläck i byxorna. Det är sånt som händer, han bajsade i alla fall inte på sig. Det var helt snutfritt och vädret var ganska bra om än lite på den kyliga sidan. Jag hade köpt ut hela tio öl och fick i mig allihop utan problem. Jag var allt lite vinglig när jag gick hem, men inte så att snuten skulle ha klippt mig om de sett mig. Det blev bara ett och annat snedsteg. Vad Mannen med det illröda ansiktet och Kapten Gultand skulle göra efter vår sittning är oklart. Kanske gick de till RIA-byrån (eller vad det heter numera) för att värma sig. En annan har tur som har egen lägenhet. Nu ska jag gå och lägga mig då jag inget mer att dricka har. Meningslöst att vara uppe då. God natt.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 5 november 2021 16:47

Jag har fått ett återfall i min alkoholism. Tänkte att helgen skulle bli fasansfull och långdragen. Jag gjorde det enda rätta och slank in på Systembolaget och nappade åt mig sex burkar på sex procent. Nu är de på kylning och jag ska bara dricka lite läsk så går jag loss på mina öl. Sex stycken är i minsta laget, men visst kommer de att skänka mig ett lugn om än ingen riktig fylla.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 november 2021 22:49

Tyvärr är jag fortfarande nykter och har bara en starköl kvar. Jag fick 20 starköl av en vän i förrgår, men har överkosumerat, så idag blir det bara fem stycken goda burkar. Det är ju attans att man är alkoholist, det är mindre bra. Minst bra! Nåja, då håller jag mig klar i skallen för mina nattliga äventyr i "I:s" tjänst. Det är mycket möjligt att jag strålas till döds, men som frontkämpe måste man ha ryggrad. Jag behöver inte dricka mig till mod, men visst underlättar det att gå runt på stan berusad. Tänk att jag gång efter annan räddar mänskligheten. Jag tar kampen åtta dagar i veckan. Jag borde banne mig ha en medalj av knugen. Nåja, jag kämpar inte för att vinna ära och berömmelse, jag gör jobbet på grund av kärlek till mina medmänniskor. Klaatu barado nikto.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 november 2021 17:12

Jag ringde min kontaktperson inom psykiatrin och bad om mer Stesolid och det fick jag. Dosen höjdes till 25 milligram och det är välkommet. Nu kan jag gå runt påverkad av benso hela dagen och kvällen. Lustigt nog skrev jag för ett år sedan om att jag önskat doshöjning, men inte fått det. Jag hade bättre lycka denna gång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 november 2021 17:07

När jag kom hem efter att ha varit och gjort några ärenden såg jag att några travar med DVD:er låg i en enda stor hög. Då fick jag en flashback. Jag tappade balansen och tog emot mig i TV:n. Vilken tur att jag inte rev ned den. Detta skedde i natt på fyllan. Obehagligt med minnesluckor. Sedan förstår jag inte hur jag kunde bli så berusad, jag drack inte ens tio öl. Det kanske är tur att jag bara har fem starköl kvar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 november 2021 20:13

Vad trevligt vi hade på krogen igår. Det var jag och Bosse Rulltårta och vi drack oss panka. Som tur var fick jag kritsa en öl i baren av Fikret så jag fick vad jag tålde och lite till. Tyvärr var kvinnorna där avogt inställda till mig, men jag antar att de var lesbiska, så det spelar ingen roll. Och vet ni vad? Jag spelade på Jack Vegas-maskinerna. Jag spelade för en hundring och plockade ut 450 kronor. De pengarna omsattes snabbt i öl, vad ska man annars med pengar till? Idag har det inte blivit någon utgång, jag lever på minnena från igår.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 2 november 2021 19:15

Jag har köpt på mig äpplen, bananer och päron hos sillstryparen. Det har blivit dags för min tossiga lilla fru att bli frukterian igen. All frukt jag köpte gick loss på en fantasisumma, men för min lilla djungelvilde är endast det bästa och dyraste gott nog. Ett päron till frukost, en banan till lunch och ett äpple till middag. Hon kommer att må alla tiders på sin nya och varierade kost. Efter att ha sett till frugans behov, vilket kostade mig tid och pengar, har jag bestämt mig för att koppla av med lite punsch och en cigarill. Jag ska bara skriva klart dessa rader så retirerar jag till herrummet och häller upp ett glas. Jag ska riktigt rå om mig själv, det är jag värd.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 november 2021 19:04

Efter att ha letat burkar i flera dagar har jag fått ihop 66 kronor, plus att jag lånade en hundring av en kompis. Det innebär att jag har råd med fyra små öl på bästa puben God vän. Jag har redan ringt mångmiljonären (Bosse Rulltårta) och han följer med. Om jag ber snällt kanske han bjuder mig på en eller två öl, man vet aldrig.


Varför sitta hemma och ruttna när man kan ha det bra på krogen? Jag saknar Wladimir och gänget, jag saknar att sitta i den trivsamma lokalen och insupa atmosfären. God vän är sobert inrett, det är jättefint där. Mitt andra vardagsrum, skulle man kunna säga.


Sitter du någonstans i Norrköping och har det tråkigt, kom till platsen där hela världen möts: God vän.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards