Alla inlägg under maj 2023

Av Fester Bestertester - 9 maj 2023 19:09

På fredag blir jag utskriven och jag har redan storslagna planer. Försat ska jag till en förståndshandikappad "vän" för att gå på en kvarterskrog med, sedan God vän med en god vän och sist men inte minst en resa norrut till Haga och puben "P Mondo". Dit tar jag med mig herr Hörsel, kul för honom att komma ut för en gångs skull. Så trevligt att kunna disponera sin tid som man vill utan att behöva lyda trötta mentalskötare hela tiden. Trots att jag vårdats frivillig i över en månad av två har jag sparat en slant. Detta trots att vården tar hutlösa 100 spänn om dagen. Dessa pengar kommer jag att lägga på öl och kebab, lita på det. Ett liv i frihet har jag längtat efter i två månader och snart är det här. Snart är det fredag och adjöss till psykiatrin.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 maj 2023 20:28

Bandet Meryful fate gillar jag, men har inget med dem på CD. Det skulle jag råda bot på genom en liten beställning av toppenskivan "Don't break the oath" med di danske satanisterna. Företaget var sida jag gick in på hade den inte, inte ens "Melissa", ett annat bra släpp från King Diamond och hans band. Egentligen räcker det med Youtube och Spotify, men jag vill ha en fysisk produkt, inte bara en massa ettor och nollor. Jag lyssnar på skivan jag vill köpa över nätet just nu och visst funkar det bra, men jag vill ha något att hålla i våfflan. Synd, för jag är redo att sälja min själ till Satan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 maj 2023 20:00

Ikväll smäller det, det är dags att gå på lokal. Jag har laddat med tre folköl och väntar på att polaren Bosse Rulltårta ska ringa och säga att han är redo, ty han ska också med. Stället vi ska till är stadens bästa hak God vän och där har jag många fina minnen från. Det ska bli kul att träffa Fikret och alla andra stammisar. Jag har en femhundring att spendera och kommer att köpa den mellanstora ölen, den kostar bara 50 kronor. Då har jag råd med tio stycken eller ta det lite lugnt och bjuda någon donna på några drinkar. Tyvärr vill inte X följa med, han vågar inte dricka på sin nattpermis då det inte är populärt att dyka upp på avdelningen stinkande av gammal fylla. Nåja, jag är festsugen och kommer att störta iväg mot puben snart. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny.

Av Fester Bestertester - 6 maj 2023 18:04

Idag samlades glada gänget vid busshållplatserna nere vid Söder tull. Speciellt glad över sammankomsten var han "J", mannen med knallgula tänder. Han satt och sjöng och skrattade om vartannat. Jag hade med mig två ölburkar och ett kvarter Jägermeister och allt gick åt. Vi var närapå tio gladisar som samlats. Tyvärr fick vi problem med ordningsmakten och de knep en av de yngre deltagarna. Vi flyttade bara på oss till Hörsalsparken och fortsatte som inget hade hänt. Ett stort tack till Skäggiga mannen för slatten öl du bjöd på. Jag var kvar i flera timmar, men vädret var gynnsamt för utomhusaktiviteter så jag hade kunnat sitta ett par timmar till. Jag var tvungen att hinna med en vända till till Systembolaget, det var därför jag lämnade gänget i förtid. Full idag och alldeles säkert full imorgon. Så får det bli.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 6 maj 2023 17:02

Då var det dags för ännu en permission, en dag i hemmet. Jag kan knappt bärga mig tills jag blir utskriven och det brukar man ju bli när man haft nån eller några nattpermisar. Jag har inga röster och upplever ingen paranoia, förutom så kallad hänsyftningsparanoia; Jag tror att TV:n pratar till eller om mig. Men det är inte så farligt och jag kan resonera kring det, som det heter på fikonspråk. Dock tyckte läkaren att det var för tidigt att skriva ut mig vid senaste bedömningen/ronden, så än är jag inte helt fri. De vill väl hålla mig extra länge så att de inte skickar hem mig för tidigt. Det var ju omtänksamt men onödigt. Jag klarar av att framleva mitt liv på ett sunt och friskt sätt. Ge mig en vecka till såska ni se att jag är hemma igen. Och att bloggen uppdateras oftare än vad som vanligt fallet de senast två månaderna.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 maj 2023 22:24

Nu börjar det dra ihop sig för utskrivningn för mig från psyket. Den åttonde denna månad (nästa vecka) blir det två månader sedan jag sist var inlagd. Det är långt från mitt rekord på åtta månader som inskriven, men illa nog. Jag brukar ju klara mig med fyra veckors inläggning, sedan blir jag hemskickad till min sunkiga lya. Så inte denna gång, dessutom vill en tant däruppe på psyket få in mig på ett gruppboende. Vidare spelar det ingen roll vad jag gör som inlåst, de ser bara det de vill se: sjukdom. Går jag runt i den L-formade korridoren har jag röster, ligger jag på sängen lider jag av paranoia. Jag vill bli lämnad ifred och dricka fem, sex starköl om dagen. Jag på gruppboende? Fat ckance.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards