Direktlänk till inlägg 13 april 2007

Clozapine

Av Fester Bestertester - 13 april 2007 16:51

Alpharma, ett amerikanskt företag, tjänar stora pengar på att tillverka diverse underliga mediciner. Huvudkontoret ligger i Bridgewater, New Jersey i USA. Ryktet säger att man nyligen flyttade dit därför att man var under utredning av myndigheterna i Georgia, där man tidigare fanns.Företaget är börsnoterat till kursen $ 24.73, en kurs som går brant uppåt. De är sannerligen duktiga på att kränga sin skit till personer som inte hade en aning om att de behövde medicinera. De smörjer läkare och annan sjukvårdspersonal med vad som måste betraktas som mutor och inget annat, så företagets existens är tämligen ohotad. Företagets företrädare är synnerligen slipade.Alpharma är marknadsledande när det gäller veterinärmedicin. Man tillverkar alltså tabletter som används på sjuka husdjur. Allra mest kända är man dock för sitt antipsykotikum Clozapine. Ryktet gör gällande att Clozapine först var en djurmedicin, innan någon på företaget fick en snilleblixt och man istället vände sig till personer med schizofreni. Idag vet vi att man gjorde rätt. Clozapine är ett svindyrt preparat (med svåra biverkningar) som säljer bortom företagets förhoppningar.Antalet människor som får diagnosen schizofreni (F20) ökar för varje år som går och de tvingas betala hutlösa summor för sin medicin. Pengar som går rätt ned i fickan på diverse ljusskygga företag, likt Alpharma. Förmodligen får läkarna en saftig dusör för varje person som får Clozapine ordinerat och företaget kan fortsätta översvämma läkemedelsbranschen med diverse skitmediciner likt Clozapine.Det är dags att säga ifrån. Om du som läser detta har schizofreni, eller känner någon med den diagnosen är lösningen enkel. Spola ned medicinen i toaletten. Där gör den mindre skada än vad den gör i din hjärna. Bojkotta Alpharma.

 
 
Ingen bild

AJ

27 november 2007 13:05

Vissa människor klarar sig inte utan denna medicin. Har man haft en psykiskt sjuk anhörig så vet man det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 8 april 22:56

Det blev ett samtal till farbror polisen för någon timma sedan. Jag sa som det var att vissa vill se mig död och har börjat stråla mig. Man vill sakta, plågsamt och säkert ta livet av mig. Jag var spik nykter under samtalet (och är fortfarande nykter...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 23:19

Mitt IFK Norrköping har öppnat årets allsvenska dåligt, möjligtvis den sämsta säsongsinledningen någonsin. Stryk med fem ett i första matchen (mot MFF) och stryk med tre noll borta mot lilla Mjällby AIF. Laget har en ny tränare, men det har inte hjäl...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 15:32

Snart ska jag ringa polisen då agenter åker runt, runt mitt kvarter och beskjuter mig med strålar. Hoppas jag får en okorrumperad snut på tråden så att jag kan få rekvirera en polispatrull och ge oss ned på stan för agentjakt. Sist jag pratade med vå...

Av Fester Bestertester - Fredag 5 april 19:07

Idag blev en toppebdag i Hörsalsparken. Större delen av stadens glada klientel var på plats och trots att vi satt där i flera timmar var det snutfritt. Själv hade jag med mig åtta burkar Belllman och alla gick åt. Ja förutom en halv då, som jag gav t...

Av Fester Bestertester - Onsdag 3 april 18:48

Eftersom jag slåss mot Försäkringskassan när min enda önskan är att bli förtidspensionär som herr X är har jag konstant dåligt med pängar. Det är inte ett värdigt liv att leva på skärven det kaptalistiska samhället motvilligt vill ge mig. Därför tvin...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards