Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2008 18:15

Hej, vad heter du?

Jag passar på den frågan, för att undvika förföljelse av nazisterna, men du kan kalla mig Kalle.



Vad driver dig politiskt?

Att proletariatet ska växa och bli starkt nog att krossa imperialism och hänsynslös kapitalism. Tanken på detta ger mig styrka och ork att fortsätta kämpa.



Är du medlem i något parti?
Jag är medlem i Kommunistiska Partiet. Sedan är jag Syndikalist också. De försvarar sina medlemmar mot rovgiriga företag och företräder dem ypperligt.



Vad tycker du om Sovjetunionen?
Blandade känslor. Det var ju ett enormt land, så att styra kan inte ha varit lätt. Mitt betyg till Sovjet blir VG.



Har du någon idol eller förebild politiskt?
Oja. Rosa Luxemburg och Fidel Castro. Båda två är/var riktiga kämpar.



Till sist Kalle, vad önskar du dig helst?

En mille, så att jag kan åka till Vietnam och leva lyxliv.


Vi tackar Kalle för hans medverkan.



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards