Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Fester Bestertester - 13 augusti 2008 18:56

Det är inte dags än, så förlåt mig om jag tjuvstartar. Det är nu snart 15 år sedan Ian Stuart Donaldson lämnade oss. Han var inblandad i en bilolycka den 23:e september 1993. Han överlevde och togs in på sjukhus, där han somnade in dagen därpå. Även Glasgow Rangers-fantasten "Bo" avled i denna tragiska olycka.



Ian var först och främst punkare och släppte låtar så som Your're so dumb och Where's it gonna end. Tyvärr fördunklades hans sinne av den mörka sidan och han blev främlingsfientlig genom sitt band Skrewdriver.



Käftsmällen hyllar människan och artisten Ian Stuart. Vi hyllar hans år i Tumbling Dice och tidiga Skrewdriver. Vi torkar diskret bort en tår i ögonvrån. Leve dig Ian.



See you in Valhalla!

Av Fester Bestertester - 13 augusti 2008 18:29

Likt Angus Johnstone, John McEnroe och Nils E Hult är jag också vänsterhänt. Idag är äntligen vår dag. Jippee..!



En tiondel av jordens befolkning är "på min sida", så jag är i gott sällskap. Som vänsterhänt är jag kreativ (det är bara att utforska denna blogg, så förstår du) och duktig på språk.



Ett trefaldigt leve till mig och mina vänsterinriktade vänner. Hipp, hipp, hurra, hurra, hurra!

Av Fester Bestertester - 13 augusti 2008 15:30

Detta ar Calum Stewart fran Montrose i Scotland . Ja skriver till er fran min vackra by Montrose in Scotland.



Det vara dar The Commando Staff hittades, narmare bestämt i Montrose basin. for ett antal ar sedan. Denna staff har blivit en av de mest omhuldade artefakter har i Europa.



Haller man staven i sin hand, kan man kanna kraften pulsera fran denna gudomliga tingest. Mark my words...



Ja planerar att resa till Sverge inom en snar framtid. Shall be kul att ater traffa mina sjalsfrander i UFO-Motala bland annat.



Keep your eyes peeled. We shall return



Cordially Calum

Av Fester Bestertester - 13 augusti 2008 14:55

Är rejält trött på riksdagspartierna och de som knackar på dörren (Sverigedemokraterna). Kanske är det dags att skapa ett nytt parti. Vi skulle kunna kalla oss De Upplystas Skara och förmodligen komma långt.



Vi ska arbeta för sänkt inkomstskatt och förstatligande av Posten och Telia (tidigare Televerket) och andra för samhället vitala delar. Vidare behålls AB Vin & Sprit i statlig ägo, denna fenomenala kassako.



Sedan måste vi ta itu med de miljarder som läggs på Långtbortistan och deras gelikar. Vi måste dra ned på u-hjälpen och istället lägga pengarna på våra pensionärer och barn. Vi måste verkligen ser om vårt eget hus först.



Endast med dessa få punkter skulle vi kunna gå till val och väl där göra skapligt ifrån oss. Själv ser jag mig som den framtida ordföranden för detta parti, svenskarnas räddningsplanka.

Av Fester Bestertester - 13 augusti 2008 14:16

When I was a lad, a tiny wee lad, my mother said to me

Come see the northern lights my son, they're as bright as they can be

She called them the heavenly dancers, they're dancing bright in the sky

I'll never forget that wonderful sight, they made the heavens bright



The northern lights of old Aberdeen mean home sweet home to me,

The northern lights of Aberdeen are what I long to see

I've been a wonderer all my life and many's the sight I've seen

God speed the day when I'm on my way to my home in Aberdeen



I've wondered in many far off lands, and travelled many a mile

I've missed the folk I've cherished most, the joy of a friendly smile

It warms up the heart of the wonderer, the clasp of a welcoming hand

A greeting for me when I return home to my native land



Chorus...


Av Fester Bestertester - 13 augusti 2008 13:39

IFK Norrköping tog sin första seger på hemmaplan. Detta var inte en dag för tidigt. De har spelat 17 matcher och har bara två segrar.



Snoka håller inte riktigt allsvensk klass, detta är uppenbart och inget att hymmla om. Nä, de får börja om i Superettan nästa säsong och ta nya tag. Tyvärr...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards