Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2010 19:53

Var en sväng till Lidl för att köpa lite grönsaker. På parkeringsplatsen stod ett mindre sällskap. Det var inte direkt mörkhyade charmtroll, men ej heller vita. Männen bar snobb-byxor och svarta skinnjackor och deras hår glänste av pomada och låg bakåtslickat. Där fanns ett par kvinnor och de bar bylsiga kjolar och blusar med kråskrage. Intressant klädkod tycker jag.


De kom fram till mig och talade en blandning av Rinkeby-svenska och knagglig engelska. Tydligen hade deras gammelmormor fått en stroke och vårdades på sjukhus och eftersom de var utländska medborgare var de tvungna att betala en saftig sjukhusräkning.


Det slog an en ton hos mig. Stackarna var nödgade att sälja släktens arvegods i form av olika guldföremål, likt plomber, halsband och ringar. Jag slog till direkt. En annan har ju näsa för affärer. Nu sitter jag på en rejäl guldskatt, allt inhandlat för ca 3000 spänn. Imorgon är det jag som går till guldsmeden och säljer dyrgriparna vidare. Jag räknar med att få minst det dubbla jag lade ut. Det känns skönt att hjälpa människor i nöd, speciellt om man kan göra en hacka på det.


 


Av Fester Bestertester - 28 oktober 2010 19:24

Boxning anses konstigt nog av vissa att vara en sport. Har ni hört på maken? Två anabola-stinna Cro-Magnon-stereotyper bultar på varandra för glatta livet. Sport? Nej, endast organiserad misshandel. Sist var det en mörkhyad tomte från USA som fick rysligt mycket stryk mot nån östeurope, med bland annat två ansiktsfrakturer som följd. Man skulle låtit idioten betala sjukhusräkningen ur egen ficka.


Endast psykiskt funktionshindrade finner nöje i att se en medmänniska skadas. Endast stollar löser biljett till boxningsmatcher och endast jubelidioter kliver in i ringen. Må skiten snarast förklaras olaglig och begravas en gång för alla.


Cassius Clay, där har ni ett prima exempel på hur illa det kan gå. Hans lilla hjärna har dansat runt innanför skallbenet ett otal gånger och idag är han blott en spillra av sitt forna jag. Vill du bli dement, hjärnskadad eller duktigt misshandlad på laglig väg? Snöra då på dig handskarna medans tid finnes. Snart är förhoppningsvis boxning förbjudet.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards