Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Byte av strategi

Av Fester Bestertester - 1 november 2010 19:45

Säpo, dessa inavlade byrackor, har bytt approach. De trakasserar inte oförblomerat privatpersoner längre. De har nya, smutsigare metoder, vilket innebär att de kan sitta och jäsa i sina svarta Saabar med tonade rutor och runke ball (Heja Eddie Meduza!!!).


En av alla nya taktiker heter sensorisk avlyssning. De bestrålar dina fönster och uppfattar med hjälp av senaste ABC-80:an darrningar i glaset. De kan avläsa allt som sägs i lägenheten de har span på. Många är de som kommer att torska när denna fula metod sprider sig till vanliga kåren. Lite orättvist kan man tycka. För mig är brottslingar precis som "Bildsköne Bengtsson" och bylingen en reinkarnation av Sune Mangs i "Söderkåkar". Jag har en romantisk föreställning om bovar och snutar.


Begår du ett brott och polisen får fatt i dig får du kanske ett klibbigt nät kastat över kroppen, eller så "skjuts" du med en bönpåse från specialvapen. Därmed kan du dömas till fängelse, istället för att skjutas ihjäl. Jag föredrar kulan alla gånger. Jag skulle inte palla med ett längre fängelsestraff. "Non lethal weapons" är ett otyg. Ge mig hellre en dum-dum-kula i bröstet.


Snuten smörjs med miljoners miljoner vare år, ändå kan de inte fånga Galne Gunnar när han våldtar kvinnor, eller få ett stopp på butiksrån begågna av Finnige Tompa, stenad på Sobril och folköl. De väljer de bekväma fallen och gör så med frenesi. Den svenska poliskåren är en skam!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 8 april 22:56

Det blev ett samtal till farbror polisen för någon timma sedan. Jag sa som det var att vissa vill se mig död och har börjat stråla mig. Man vill sakta, plågsamt och säkert ta livet av mig. Jag var spik nykter under samtalet (och är fortfarande nykter...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 23:19

Mitt IFK Norrköping har öppnat årets allsvenska dåligt, möjligtvis den sämsta säsongsinledningen någonsin. Stryk med fem ett i första matchen (mot MFF) och stryk med tre noll borta mot lilla Mjällby AIF. Laget har en ny tränare, men det har inte hjäl...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 15:32

Snart ska jag ringa polisen då agenter åker runt, runt mitt kvarter och beskjuter mig med strålar. Hoppas jag får en okorrumperad snut på tråden så att jag kan få rekvirera en polispatrull och ge oss ned på stan för agentjakt. Sist jag pratade med vå...

Av Fester Bestertester - Fredag 5 april 19:07

Idag blev en toppebdag i Hörsalsparken. Större delen av stadens glada klientel var på plats och trots att vi satt där i flera timmar var det snutfritt. Själv hade jag med mig åtta burkar Belllman och alla gick åt. Ja förutom en halv då, som jag gav t...

Av Fester Bestertester - Onsdag 3 april 18:48

Eftersom jag slåss mot Försäkringskassan när min enda önskan är att bli förtidspensionär som herr X är har jag konstant dåligt med pängar. Det är inte ett värdigt liv att leva på skärven det kaptalistiska samhället motvilligt vill ge mig. Därför tvin...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards