Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Fester Bestertester - 30 mars 2011 17:59

Jag brukar ofta prata om starka kryddor, njuter när det river lite i min mun, men nu har jag funnit min överman/-krydda. Det rör sig om habanero och inte ens Red Savina-varianten. Den vanliga var stark nog.


Jag köper gärna tabasco med habanero och den är alldeles lagom, men nu köpte jag en hel frukt. Jag hackade upp ca en tredjedel och tänkte "ja, ja, alla ska alltid överdriva". Så var inte fallet. Jag lassade in den röda kryddan och förväntade mig inget speciellt. Efter ca fem sekunder blev jag varse att jag hade haft kapitalt fel. Den var vrålstark och det sved duktigt i munnen.


Den bedövade mina smaklökar och köttet jag hade till kände jag ingen smak av. Jag nådde gränsen och lite till. Jag erkänner mig besegrad av denna kubanska krydda. Den är helt enkelt för stark för mig. Var är du, piri-piri? Allt är förlåtet.

Av Fester Bestertester - 30 mars 2011 16:37

Gå in på Svenska fans, där finns alltid något att läsa. Den är professionell och mycket läsvärd. De tippar Allsvenskan och tror att Snoka ska komma på 14:e plats. Hoppas de har fel. Hoppas, inte nödvändigtvis tror, då de brukar veta vad de talar om. Om fotboll inte är din grej finns det andra sporter de täcker. Detta är en sida för den sportintresserade och en riktigt bra sådan. Surfa in redan idag vetja.

Zzz

Av Fester Bestertester - 30 mars 2011 15:58

Det var väl själva fan! Är ledig idag och tänkte vara uppe och festa igår kväll. När jag jobbar snittar jag fem timmars sömn, men när jag är ledig...lätt åtta timmar. När jag har chansen att bli full tar jag den inte. Då lägger jag mig tidigt. Jag blir så irriterad på mig själv. Som tur är är jag ledig på fredag, så imorgon ska jag göra ett nytt försök att njuta av kvällen. Att bli full är så härligt, allt blir så roligt och intressant och bekymmren försvinner i takt med att de tomma ölburkarna blir fler.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards