Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2013 17:42

Då var det dags för lite ledigt, en paus från det inrutade livet. Jag har gjort en snabb rundringning och frågat om planerna och fått svaren som följer.


Anna-Fia: Jag har rakat mig på både ben o mus. Ska hem till Carro, sen ska vi köpa falafel på Babylon House. Killen bakom disken, Reza, är sååå snygg.


Bosse Rulltårta: Jag ska grilla korv med FUB (föreningen för utvecklingsstörda barn, ungdomar och vuxna) på lördag. Då ska jag lägga in en stöt på en tjej som heter Kristina.


Hasse: Jaså, är helgen här? Jag gillar inte helger, då systembolaget har stängt söndagar. Jag har ett par orörda flaskor whisky utöver mitt sedvanliga förråd med öl. Jag kan dricka utan oro för att stå där med endast tomma burkar o flarror sen söndagkväll. Nu på fredag blir det berusning i hemmet, på lördag ska jag träffa gänget i Folkparken. Den parken har de skönaste bänkarna.


Herr X: Jag misstänker att jag fått cancer i magen, så jag har inget att förlora. Filar på en text jag ska proklamera från balkongen någon gång under helgen. Jag ska även ta lite Sobril för att lugna nerverna. Jag har obegränsad tillgång till de mediciner jag har utskrivet, jag pröjsar bara 175 spänn i månaden.


Sune Andersson: Förmodligen kommer jag att köpa lavemang till frugan, sedan blir det arbete med UFO-frågorna. Jag och Sixten i 59:an ska bland annat utreda Pollenkungens betydelse för intresset för utomjordingar. Sedan hoppas jag hinna med en och annan biskvi och potatisbakelse.


Larsa från Gävle: Jag har jouren i helgen och det innebär att jag ensam ansvarar för ett gigantiskt område från Kummavuopio i norr till Gävle i söder. Bor du i Norrland och har något spännande att berätta via mail eller telefonsamtal är det mig du får prata med. Jag väntar med spänning.


Jerker från Katrineholm: Bizniz as usual. Kameran laddad, termosen fylld och mackorna färdigbredda. Inte en endaste utomjording landar i mitt närområde utan att jag förevigar händelsen. Jag förärades en medalj direkt från Sunes händer och jag fortsätter förtjäna den. Kampen kommer först.


Jag hoppas att Ni läsare blir inspirerade av våra medlemmars uppoffringar. Sitt inte på händerna, höj dem i ilska och gör något. Klatu verada niktu!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards