Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Insamling

Av Fester Bestertester - 4 december 2013 18:25

Jag tog imorse fram nycklarna till min bil, en röd Datsun som är nästan i nyskick. Jag skulle besöka Sören i Rimforsa, mannen som skakade om Sverige runt 1978, när han fick in en insändare om hur boskap slaktades av illvilliga utomjordingar.


Det tog ett tag att sätta sig in i hur man reglerar hastighet och använder växlar och blinkers, men snart satt det. Resan till Rimforsa gick utan problem, men problem skulle komma senare.


Jag hade tänkt parkera på Bygdevägen, men där var det fullt. Istället improviserade jag och parkerade bilen så att halva var på en gräsmatta och halva på en cykelväg. Jag inspekterade placeringen och insåg att den var förträfflig.


Jag blev kvar hos Sören i över två timmar, han bjöd på vetelängd och skorpor till kaffet och vår diskussion var livlig och frejdig. När två gelikar möts så slår det gnistor.


Det var först när jag skulle hemåt och kom fram till bilen mitt goda humör försvann. Under vindrutetorkaren satt en lapp och jag förstod direkt vad det var: En parkeringsbot.


Detta var alltså socialdemokratins senaste fula attack på mig. De vågade inte skjuta pansarskott in i lägenheten, då de vill lönnmörda snarare än mörda. De försöker istället bryta ned mig och få mig att kura i källaren hos lilla frugan utan att ens våga skriva en regimkritisk insändare. Nåja, det här ska vi bli två om.


Nu vädjar jag till inte bara de som är anslutna till UFO-Östergötland, utan till alla människor med ryggrad. Jag behöver 2000 kronor till denna bot för att kunna fortsätta med den livsviktiga kampen. Köp inte den där chipspåsen, lägg istället en tjuga där den verkligen behövs. Bidrar du ekonomiskt får du per automatik en oförtröttlig frontkämpe som vägrar att backa ens en centimeter. Allt för kampen!


MVH/Sune Andersson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 8 april 22:56

Det blev ett samtal till farbror polisen för någon timma sedan. Jag sa som det var att vissa vill se mig död och har börjat stråla mig. Man vill sakta, plågsamt och säkert ta livet av mig. Jag var spik nykter under samtalet (och är fortfarande nykter...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 23:19

Mitt IFK Norrköping har öppnat årets allsvenska dåligt, möjligtvis den sämsta säsongsinledningen någonsin. Stryk med fem ett i första matchen (mot MFF) och stryk med tre noll borta mot lilla Mjällby AIF. Laget har en ny tränare, men det har inte hjäl...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 15:32

Snart ska jag ringa polisen då agenter åker runt, runt mitt kvarter och beskjuter mig med strålar. Hoppas jag får en okorrumperad snut på tråden så att jag kan få rekvirera en polispatrull och ge oss ned på stan för agentjakt. Sist jag pratade med vå...

Av Fester Bestertester - Fredag 5 april 19:07

Idag blev en toppebdag i Hörsalsparken. Större delen av stadens glada klientel var på plats och trots att vi satt där i flera timmar var det snutfritt. Själv hade jag med mig åtta burkar Belllman och alla gick åt. Ja förutom en halv då, som jag gav t...

Av Fester Bestertester - Onsdag 3 april 18:48

Eftersom jag slåss mot Försäkringskassan när min enda önskan är att bli förtidspensionär som herr X är har jag konstant dåligt med pängar. Det är inte ett värdigt liv att leva på skärven det kaptalistiska samhället motvilligt vill ge mig. Därför tvin...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards