Alla inlägg den 9 december 2014

Av Fester Bestertester - 9 december 2014 17:13

Nils-Erik och jag tog en taxi till Hotell Statt i Motala för att umgås och titta på folk. Vi avnjöt varsin plankstek med pressad potatis. Plankstek är något medelsvensson gärna äter på lokal i brist på fantasi, men den var faktiskt förträfflig.


Sedan blev det dans och jag bjöd upp en kvinna i femtioårsåldern. Tyvärr visade hon sig vara tribad uti fingerspetsarna, så någon dans blev det icke. Jag sa lugnt till henne att "sådana som du har jag haft att göra med förr, fy fan"!


Nåja, vi slog oss ned i baren och Nils-Erik briljerade med att beställa in diverse drinkar i olika färger, han tycktes kunna namnet på allt som erbjöds. Jag hoppas bara att Nils-Erik fortsätter vara stark och rak i ryggen och inte blir till en socialdemokratisk fjolla, ty ärligt talat är drink något som fruntimmer dricker.


Vi stannade säkert i tre timmar och trivdes och hade det bra. Höjdpunkten blev Nils-Eriks improviserade lindy hop, där han imiterade Charlie Chaplin rysligt bra. Nu är jag hemma igen och ett återbesök på Statt är mig inte helt främmande.


MVH/Arg Motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards