Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Fester Bestertester - 5 mars 2014 23:05

Samlingen för oberoende seloter, SOS, stod för en riktig styrkedemonstration idag. Man intog Motala och visade klart och tydligt att gatan tillhör SOS och inga andra.


Med sig hade man ett stort antal flygblad med livsviktig information om vårt ruttna samhälle och planen för hur vi ska komma på rätt köl igen. Tusentals motalabor är nu medvetna om att där finns kämpar kvar i vårt land.


Efter ca två timmar i stadens centrum begav sig deltagarna hem till Sune Andersson för kaffe och kaka. Man samtalade livligt över rykande koppar, inte ens efter en total seger som idag fick deltagarna nog. Vi fortsätter framåt och viker oss inte för någon. Tack till alla som var där.


MVH/Ledningsgruppen

Av Fester Bestertester - 5 mars 2014 11:55

Jobb eller fylla, jobb eller fylla, jobb eller fylla? Jag försökte stålsätta mig, men begäret blev för starkt, så jag är hemma och dricker öl. Det finns gott om dagar att slita i verkstaden, så lite extra ledigt är alltid välkommet.


Jag gör som så att jag häller i mig öl i rask takt, sedan sover jag två timmar och går efter det till systembolaget. En annan är ju välkänd där och personalen tittar alltid lite extra på mig för att se om jag är så berusad att jag ska nekas inköp.


Vem har bestämt att man endast ska festa på fredagar och  lördagar? Det låter som en socialdemokratisk konstruktion och om sådana tycker jag icke. Nu loggar jag ut och lyssnar på rivig rock med en frostig öl i handen. Jobba då, för fan, din duktiga träl. Jag bejakar välmåendet.


MVH/Hasse

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards