Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 22:19

Nu börjar timmen bli sen och det har blivit dags för mig att dra mig tillbaka till sovrummet. Jag ska bara dricka upp den sista punschen, så kan jag dra timmerstockar sedan. Kom ihåg, endast perversa typer sitter upp sent under arbetsveckan. Vara uppe till midnatt kan man vara fredag- och lördagkvällar, men även då finns det risk att uppesittandet blir sjukligt. Gör som jag, chansa inte, gå och lägg dig i tid.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 20:09

Vår Ronny har äntligen skaffat sig en tjej. Det rör sig om en 54-årig kvinna från Finspång och de ska tydligen vara upp över öronen förälskade i varandra. Ronny berättar att de siktar på att förlova sig innan årets slut. Hon är hans allt, nja, lite plats för UFO:n får vi hoppas finns hos honom. Grattis, Ronny och lycka till med kärleken. Vi minns ju din förra förälskelse, ni var på vippen att gifta er efter bara någon månad, sedan sket sig allt. Hoppas historian inte upprepar sig.

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 19:16

Jag är inne på min femte öl för kvällen. Ge mig två till, sedan befinner jag mig i den perfekta zonen.


Inte för full, inte för nykter, utan salongsberusad. Den inre frid jag nu upplever är viktig för mitt välbefinnande.


Det gör inget att denna dag inte blev vit, jag kommer nog att dricka max åtta burkar och det är ju inte så farligt. En näve sömntabletter från herr X och jag sussar sött om bara några timmar.


Hoppas din dag också är bra, även om den inte kan mäta sig med min.

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 18:07

Det är sannerligen ett äventyr att promenera om det så bara är in till centrum för en påse kakor. Folk har inte vett att bete sig anständigt på våra trottiarer. Man går till vänster, man dräller i mitten, det råder rena rama anarkin.


Naturligtvis är det högertrafik som gäller och passerar man en långsammare gångtrafikant gör man det på vänster sida, inget annat. Bryter folk mot dessa regler riskerar man kollisioner med svåra personskador som möjlig följd.


Vingla inte fram från kant till kant, håll dig på din sida av trottoaren. Allt går så mycket smidigare då, inte sant? Ned med trottoaranarkin!


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 17:31

Så sket sig även veckans andra vita dag, har nyss hällt i mig en starköl. Den gjorde gott i kistan och kommer att följas av fler. Var och handlade öl förut, så jag har hemma att ta av. Kommer inte att dricka så mycket idag, endast underhållsbehandling.


Långt där framme skymtar en måndag, nästa tänkta vita dag. Jag får sikta på den som nästa ölfria dag. Det går ju, det har jag bevisat flera gånger om, men det är inte roligt. Tror bestämt jag knäcker dagens andra öl nu.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards