Alla inlägg under maj 2019

Av Fester Bestertester - 13 maj 2019 21:55

IFK Norrköping mot IFK Göteborg. Jag sa till en Peking Fans:are att det skulle bli oavgjort. Det blev förlust. Tur att man spelar i Europa i år, alltid något att se fram emot. Där blir det väl stryk i första omgången, men man får glädjas åt det lilla. Det minimala. Det var bättre på Colin Toal's tid. Tjong från backlinjen till offensivt straffområde och hoppas på turen. Det säger väl det mesta om årets usla upplaga av Snoka. IFK: division två!


MVH/Tjotta Olssons överarm

Av Fester Bestertester - 10 maj 2019 22:08

Hammarby IF, det enda HIF i Sverige (vilka är Hälsingborg?), tävlade under kvällen i fotboll mot Sirius BK, eller nåt sånt. Det sa bom bom, man vann med två noll. Jag har lite släktingar som är bajare, bland annat Stisse och Moggan, men visst har jag själv känslor för laget. Jag gissar att Stisse och Moggan är jätteglada. Jag är rätt glad.


Målen gjordes av Muhammed Tankard, killen som spelade knattefotboll i samma lag som jag, men ca 30 år efter att jag härjade på grusplanen. Grusplanen! Det laget kan med all rätt också kallas HIF. Lilla HIF.


Mitt Snoka har inlett säsongen rätt dåligt, jag får väl hoppas att mitt andra favvolag i serien tar guldet istället. Jag tror jag är en medgångssupporter, men vad är det  för fel med det?


Vinst för HIF ikväll och om tre dar kanske vinst för Snoka, då man möter Götet bakom flötet. Nä, det blir väl oavgjort i vanlig ordning. Men Hammarby är med i toppen, det är toppen.


MVH/Tjotta Olssons överman


Av Fester Bestertester - 9 maj 2019 17:42

Jag har fått två brev från Landstinget, eller vad det heter. Jag vågar inte öppna dem. Är det en dödsdom på A4-ark? Kan det ha att göra med min senaste inläggning? Jag skrev ju ut mig, det blev ingen fortsatt LPT. Jag vill bli lämnad ifred, det är bara tråkigheter när vården är inblandad. Jag kanske köper mig en flaska whisky, är jag berusad ska det nog gå bra att öppna breven. För inte kan det gälla ett läkarbesök? Jag har ju bett om mer bensodiazepiner. Nej, sån tur har jag nog inte. Jag vill sitta hemma och bara glo in i väggen, ska man inte få göra det i dagens sjuka samhälle? Blä!


MVH/Herr X

Hej

Av Fester Bestertester - 8 maj 2019 15:17

Passa er, vården noterar allt, till och med  lefonsamtal. Men det visste ni kanske.

DFB tabellen haltar  Bellieboyslim

Testing, testing

Jag bara skriver lite, kollar om allt funkar. Gör det det?

hjkjkk

Av Fester Bestertester - 7 maj 2019 23:49

Jag är hemma över natten, ska vara tillbaka på avdelningen kl tio imorgonbitti. Nu har någon förstört för mig här på bloggen. Jag kan inte skriva en text, kopiera den o klistra in den här. Står nåt om att jag ska använda pilfunktionerna. Det var nåt med tangenterna i alla fall. Ska man inte ens kunna blogga längre?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 maj 2019 21:19

Jag är på Vrinnevisjukhusets avdelning 25 sedan en tid. Jag lånar nu personalens dator. Inga permissioner, inte gå ut och röka annat än med personal. En cigg efter varje fika och måltid, det är allt. Ha det bra, polar'n.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards