Direktlänk till inlägg 15 november 2020

Hastigt törstig

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 19:18

Jag ringde min kran Goran och beställde en hela rysk vodka. Han kom förbi med den på nolltid. Han är pålitligt, Goran. Men han tog 250 kronor för den. Bara en smula billigare än Systembolaget, men jag fick den levererad till dörren, det var ju förstklassigt.


Jag kände för ett rus och vad gör man inte en söndag när man har för dåligt ställt att gå på lokal? Nu har snapsglaset åkt fram, tyvärr har jag inget groggvirke. Men snapsa går bra, man är väl en karl?


Nu loggar jag ut och stänger av datorn, jag vill inte göra bort mig digitalt. Ha det bra, det ska jag ha.


MVH/Hasse Promille

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Lördag 15 juni 23:14

Det blev att handla av kranen igår och jag har nu druckit upp det sista i vodkaflaskan. Tyvärr var det inte så mycket kvar i den när jag vaknade, så jag fick vänta tills kvällen var kommen så jag skulle få mig ett hastigt och lätt rus. Detta blir en ...

Av Fester Bestertester - Lördag 15 juni 17:54

Spanjackerna möter Jugolavien i sin grupps öppningsmatch. I Spanien märks Loyola, Ibanez och Manuel, alla tre toppspelare i Europa. Jugoslavien kontrar med några tunga namn som Lucic, Petrovic och Blaskowic. Jag hejar på Spanien och tror på seger med...

EM

Av Fester Bestertester - Fredag 14 juni 17:45

Ikväll drar europamästerskapet i fotboll igång. Värdlandet Tyskland möter lilla Skottland och jag hoppas på vinst för tyskarna. Det är dagens enda match, men imorgon hålls det flera täflingar. Så länge det går dåligt för England är jag skapligt nöjd ...

Av Fester Bestertester - Torsdag 13 juni 18:45

Nu sitter jag med ångest igen. Eller sitter och sitter... Jag är upe och travar runt i lägenheten hela tiden. Ska jag aldrig komma till ro, ska livet vara så här de resterande 20 åren av liv jag har kvar? Fy fanken, det vet jag inte om jag orkar. I s...

Av Fester Bestertester - Torsdag 13 juni 18:20

Jag fick en påse tvål av Finske mannen och satte i mig den när jag vaknade. Kände mig skön på den och gick intet ont anandes till glasbanken vid tio för inköp av dagens ranson öl. Men det blev stopp i kassan, "i det där skicket kan vi inte sälja till...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards