Alla inlägg den 12 juli 2020

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 16:11

Jag var nere i källaren hos min lilla fruga och utfodrade henne. Hon fick en halv burk kall ravioli, vilken hon åt med sked. Tänk att en så smärt kvinna har sådan aptit. Hon slukade burken på nolltid och hade mage att be om mer. Då ilsknade jag till och sa åt henne: "You sleep!". Jag pekade med hela handen mot madrassen. Man måste vara hård och bestämd mot kjoltyg, annars tar de över och dikterar villkoren för sin man och det mår inget fruntimmer bra av. Imorgon blir det ingen mat för tossan, hon har ätit nog på ett tag. Att ha fru är ett heltidsjobb.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 15:50

Jag ringde akutenheten, AE och bad om tabletter. Jag fick frågan vad jag tagit och jag rabblade upp det. Blev tillsagd att gå och lägga mig. Damen jag pratade med var jättetrevlig, men det var mest jag som pratade. Jag pratade skräckfilm med henne. Efter en stund sa hon åt mig att lägga på, då andra kanske ville komma fram. Jag är inte den som är den, jag gjorde som jag blev tillsagd. Självklart blir det ett samtal idag också.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 juli 2020 15:43

Det spelas fyra matcher i Allsvenskan idag. Två har redan börjat, två spelas lite senare. Jag hejar på Helsingborg och Varberg i de två första matcherna för dagen. Jag håller på Mjällby mot Häcken, då Häcken ej förlorat en match i årets upplaga av serien. IFK Göteborg mot Djurgården? Oavgjort, tror jag. Det här ska bli spännande.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards