Alla inlägg den 4 maj 2024

Av Fester Bestertester - Lördag 4 maj 14:37

Ah, våren är kommen och med den perfekta förusättningar att sitta i en park och läska sig. Jag köpte mig tolv ölburkar som jag snart druckit upp. De första sex klippte jag i Hörsalsprarken och resterande sex tog jag med mig hem. Tänk vad trevligt det är att sitta ute och dricka och känna hur välbehaget och värmen sprider sig i kroppen. Finske mannen var på toppenhumör och sjöng Finlands nationalsång med darr på rösten. Mannen med det illröda ansiktet tömde sig på bajs i en buske igen och Viggar'n tiggde slattar och fimpar frånoss andra. Business as usual, med andra ord. Nu sitter jag hema på kammar'n och tippar i mig de öl jag har kvar. Det blir en repris imorgon, men till allas förtvivlan blir det endast folköl då. Nåja, en dag i veckan kan jag med visst besvär hålla mig nykter.


MVH/Hasse Promille

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards