Alla inlägg den 17 december 2011

Av Fester Bestertester - 17 december 2011 17:56

Fastnade på åttiotalet för gruppen Voivod och deras oborstade sound. Det var gasen i botten, något som blev kristallklart i och med deras andra fullängdare "Rrröööaaar". Köpte om deras alster på cd, men de har mest legat och samlat damm. Så mycket musik och så lite tid. Gruppen utvecklades och musiken blev komplexare på bekostnad av råheten och smockan i mellangärdet. Jag håller dock alla alster (i alla fall dem med "Snake" på sång) högt. Nu spelar jag mig igenom deras skivor, alla utom "Nothingface" som jag aldrig hittade på cd. Jag rycks med och headbangar med min blygsamma kalufs. Hårdrock kan vara alldeles...alldeles...underbart.

Av Fester Bestertester - 17 december 2011 17:41

Tog mig i kragen och såg äntligen "Jägarna 2" och jag blev inte besviken. Vad gäller Peter Stormare tycker jag oftast att han spelar över, men här kom han verkligen till sin rätt. Jag satt och blev ilsken, så pass levde jag med i historien. Kritik har framförts att finlandssvenskar framställs i dålig dager och det kan jag hålla med om. Finnar är ett broderfolk och jag håller dem högt. Det ska ha varit ziggizar som inspirerade regissören, men han är en feg usling och valde finländare istället. Ni vet nog vad jag tycker om ziggizar.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards