Alla inlägg den 26 december 2012

Av Fester Bestertester - 26 december 2012 21:32

Dag X utan medicin. Min schizofreni är synnerligen svårbehandlad och jag har tuggat mig igenom ett antal antipsykotika innan jag fick min Clozapine/Leponex. Nu har jag, efter slarv från min eller vårdens sida, varit utan medicin i minst en vecka och symptomen börjar komma tillbaka.


Jag har legat lealös på sängen större delen av dagen. Det uppskattar jag faktiskt, annars har jag ofta ångest som driver mig ut på planlösa promenader, det är värre. Fast rösterna jag hörde hade jag gärna sluppit. De var inte aggressiva, eller befallande, det var ett entonigt mummel fram och tillbaka. Illa nog. Sedan kände jag händer på min kropp, även det högst besvärande. Jag har nog haft de flesta symptom man kan ha, så illa är det.


Jag ska ta förnyad kontakt med vården nu på morgonen, annars vet jag inte hur jag ska få i mig min livsviktiga dos. Det enda jag har är antidepressiva tabletter (trots att jag sagt till vården att jag inte är deprimerad) och bensodiazepiner. Fast benso vill jag inte ta, eftersom jag börjat dricka öl, så det får gå ändå.


Jag skulle tippa att jag orkar en vecka till, sedan blir det nog en inläggning. Jag känner varthän det barkar, det är inte första gången jag är prepsykotisk. Att bli inlagd vore ett stort bakslag, då jag sätter ära i att klara mig själv. Sedan är tristessen på avdelningen nedbrytande och jag finner mig allt som oftast hasandes fram och tillbaka i korridorerna.


Frånvaron av medicin kunde inte ha kommit vid ett sämre tillfälle. Jag fick i alla fall fira en gemytlig jul med föräldrarna och kanske orkar jag gå till min vän på nyårsafton. Jag lever på hoppet, mer kan jag inte göra.

Av Fester Bestertester - 26 december 2012 20:46

Systembolaget har haft stängt ända sedan i lördags, men på torsdag slår de upp portarna igen. Vi har pratat med Hasse, som hankat sig fram på sex, sju öl om dagen och han ser ljuset i slutet av tunneln. "Jag ska skriva en insändare om denna skandal, lita på det", dundrar han. "Som tur är hade Sirppa vin som jag kunde få. Jag hatar fjolldricka, men det funkar i nödfall", avslutar han. Delar av redaktionen har redan ställt väckarklockorna, imorgon smäller det.

Av Fester Bestertester - 26 december 2012 19:10

Här har absolut inget hänt. Inga fylleslag, inga slagsmål eller skandaler. Alla tycks sitta hemma och dega och det kanske är lika bra, med tanke på slaskvädret. Vi får väl se om det börjar röra på sig imorgon.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards