Alla inlägg under mars 2014

Av Fester Bestertester - 17 mars 2014 18:07

En a-lagare jag gett smeknamnet Pär satt och sov på en stol inne på ett varuhus. Pär är nog den fylltratt som ser allra mest sliten ut, han överlever nog inte en frostnatt.


Jag gick fram till honom och hörde hur han snarkade. Detta med stressade kunder både till höger och vänster, vilken bedrift. Han satt kraftigt framåtlutad med mössan käckt på svaj.


Nån kvart senare, när jag handlat mina öl, stod han utanför varuhuset och lutade sig mot väggen. Alltid skönt med en power-nap, inte sant? A-lagarna, de vet hur livet ska levas.

Av Fester Bestertester - 17 mars 2014 17:16

På väg från systembolaget tog jag vägen förbi en pub och kikade in. Där satt min vän Plankan och spelade Jack Vegas. Han fick pension idag och det kombinerat med hans spelmissbruk innebär att han blåser alla pengar första dagen.


Få se nu... mig är han skyldig 170 spänn, en arbetskamrat till mig någonstans runt 700, kiosken han handlar på krita på minst 2000. Han har betydligt fler skulder än så, detta var de jag kom på på rak arm.


Plankan är tokig, Plankan är en dåre. Hade jag hans skulder blev det inget spelande, de jag var skyldig skulle jag betala, inte allt åt alla, till det räcker inte pensionen till, men i alla fall minska skulderna stadigt varje månad.


Hans situation försämras, han drar bara på sig mer och mer skulder. Han måste ha ett jävla sug efter spelandet när han tömmer kontot så fort pensionen kommit in. Jag har gett upp hoppet om honom, han behöver professionell hjälp.

Av Fester Bestertester - 16 mars 2014 11:59

Jag gick en sväng till RFSL i lördags med svullen pung och noll sexpartners. Jag lånade deras dator och beställde en kille från Polen och han ska komma i veckan. RFSL förmedlar sexkontakter utan egen vinning och det är hedervärt. Nu dröjer det bara några dagar, sedan har jag en skön kille att pussa på och krama... och förhoppningsvis lite annat också.


Utbudet i Norrköping är inte det bästa, jag har varit på de flesta homograbbar staden har, därför är det bra med Internet. Jag ska försöka att låta snoppen vara tills min Mauriuz står vid dörren, då går vi loss på varandra med bultande kön. Ett stort tack till kåta grabbars livlina, RFSL.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 16 mars 2014 10:30

Äntligen har UFO-Norrköping sitt nya flygblad klart. Det är en samproduktion mellan herr X och Bosse Rulltårta och har text på båda sidor. Vi har lyckats få till stånd ett samarbete med en man med laserskrivare och har nu en bunt på inte mindre än 200 blad liggandes.


De kommer att delas ut under veckan och kanske, hoppas, hoppas, ta i trä, kan vi väcka åtminstone en människa. Lita på att texten är stark och kraftfull, detta är nutidens viktigaste ämne.


Bladen har ingen specifik norrköpings-anknytning, så bor du på annan ort kan de med fördel delas ut även där. Vi tar endast 50 öre per blad och minsta beställningen är på tio stycken. Varför inte hjälpa till att sprida budskapet när du ändå är ute och spatserar?


MVH/UFO-Norrköping

Av Fester Bestertester - 15 mars 2014 22:57

Under min morgonpromenad gick jag förbi makarna Svenssons som så många gånger förr. Jag var beredd på strid, då de båda är hårdnackade socialdemokrater. Jag såg hur gardinen i köksfönstret rörde på sig och förstod att de spanade på mig. Jag knöt növen och hötte med den i deras riktning, mitt ilskna budskap gick inte att ta miste på.


Jag genomförde en koll i deras brevlåda, men den var tom. Jag tror att de får sina instruktioner på elektronisk väg från regimen, de är inte bara onda, de är fega.


Jag fick runt huset med adrenalinet pumpandes. Inget uppseendeväckande mötte dock mina ögon, de är verkligen skickliga. Skulle man inte veta vilka de är när man stöter ihop med dem på byn höjde man nog inte ens på ena ögonbrynet. De är socialdemokratiska mullvader, redo att störta Sverige ned i kaos och inbördeskrig.


Nu ska jag skriva en text vilken kommer att spridas runt om i Motala. Jag kommer inte att skräda orden, sanningen måste fram. Kärlek är mitt mål och hat är mitt bränsle. Jag tar fajten mot sossarna.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 14 mars 2014 15:58

Om en timma är det dags, då dundrar större delen av UFO-Norrköping över min tröskel. Jag har köpt två femlitersdunkar sprit av min kran Ismedin och erbjuder grogg för 20 spänn glaset.


Gissa om det blir fullt i min tvåa, men ståplats är bra nog, då man får umgås i vårt sällskap. Det har även ryktats om att några galanta damer ska komma, men det tror jag när jag ser det.


Vi sparkar igång helgen med avslappnande aktiviteter, såsom att dricka sprit, sedan viker vi resten av densamma åt det viktiga arbetet. "Kraft durch Freude" hette det under Hitlers tid. All work and no play makes X a sulky lad. Skål!

Av Fester Bestertester - 13 mars 2014 21:31

Äntligen har de nya gradbeteckningarna anlänt till kansliet. Du som inte vill degraderas till Novis i Brons måste hämta ut dem senast om två veckor.


De ska sys fast på överarmarna, ca fem centimeter under axlarna. Du förväntas bära plagget de sys fast på på våra större sammankomster. Har vi t ex trivselkvällar behövs de icke.


Du må kalla det kadaverdisciplin, men regler är regler. Ring och boka en tid hos mamma eller annat fruntimmer, så att märkena snarast kommer på plats.

Av Fester Bestertester - 12 mars 2014 18:52

Jag har nyss pratat med Hervor i Märsta, en av sveriges mest framstående ufologer, och hon hade en fantastisk historia att berätta. Hon somnade till på balkongen och vaknade av ett pulserande sken mitt i natten. Hon gnuggade sömnen ur ögonen och såg klart och tydligt två kroppar färdas mot henne, för att slutligen ta mark på balkongen.


Hervor är en ärrad veteran, så inte kissade hon i byxorna. Hon talade till varelserna på ett kosmiskt språk och fick ett prima svar: We come in peace. Alla tre trängdes på hennes balkong i flera minuter och man umgicks hjärtligt.


Hervors enträgna arbete har inte gått utomjordingarna förbi, hon har gjort mer för Saken än t ex Nasa gjort sedan den första månlandningen. Därför blev hon kontaktad i natt och därför är hon utvald att vara länken mellan utomjordingar och jordbor.


Vi går inte in på detaljerna vilka omgärdar denna närkontakt, vi ska analysera och utvärdera detta noga internt, innan utomstående informeras. Klart är dock att det är årets största händelse och detta redan i tidiga mars. Klatu verada niktu.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards