Alla inlägg den 26 november 2014

Av Fester Bestertester - 26 november 2014 13:38

Signatur Lasse skickade en riktigt kontroversiell kommentar, vilken jag inte tänkt godkänna. Nu blev det ett godkännande av misstag och eftersom jag inte kunde radera kommentaren i efterhand tog jag bort hela det kommenterade inlägget.


Man får inte skriva vad man tycker i dagens Sverige och det är synd, men så är det. Har man fel åsikter kan man dömas till inte bara böter, utan även fängelse. Därför tog jag det säkra före det osäkra och utövade lite censur.


Lasse är välkommen att fortsätta kommentera, men jag släpper inte igenom vad som helst. Regelrätta påhopp kommer inte att förekomma på Käftsmällen. Hoppas du har nyktrat till, Lasse, för du var väl full när du skrev vad du skrev?

Av Fester Bestertester - 26 november 2014 13:18

Jag träffade min kontaktperson idag för samtal. Eftersom jag blir nojjig på sjukhus träffades vi på stan och tog en fika. Anledningen var att denne ville kolla upp mig, då ändringar gjorts i min medicinering.


Jag skötte mig förstklassigt och svarade som sig bör på frågor om mitt mående, jag sa att jag mådde bra och inte hade problem med något. Inga röster, inga knastankar och ingen insomnia. Min kontaktperson fikade med en fullt frisk man.


Jag ska sköta mig några månader, sedan ska jag be om mindre medicin. Främst är det injektionerna jag vill bli av med av två anledningar: Jag vill kunna vara helt utan antipsykotikum när jag vill och jag vill slippa ta mig till sjukhushelvetet för sprutan.


Undan för undan ska jag dra ned på medicineringen och även dra ned på besöken på psykossektionen. Om kanske ett år är jag en fri man, med sjukdomen endast på pränt i min journal. Jag har upplevt psykisk sjukdom, nu vill jag återupptäcka min friska sida och det kommer jag snart att göra.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards