Alla inlägg den 5 maj 2018

Av Fester Bestertester - 5 maj 2018 23:34

Jag har idag sålt min fina bil, en Datsun i nyskick. Jag fick hela 1300 kronor för den, fick knappt igen portmonnän. Det var en lokal ungersven som var köparen, snart ser jag väl honom fräsa runt i staden som en första klassens Tom Trana.


Affären gjordes upp på neutral mark, här kommer säkerheten först, man vet aldrig. Det var ingen sosseknekt med mord i blick, jag kunde andas ut.


Jag vill rikta ett stort tack till Nils-Erik, då han möjliggjorde försäljningen genom sina datorkunskaper. Han lade in annonsen digitalt, som det heter. Detaljer lägger jag mig inte i. Naturligtvis kommer han att få en slant, en annan är stadd i kassan.


Ha det så roligt med karetan, pojkvasker.


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 5 maj 2018 22:09

Islänningarna fixade seger för de vita på fiendemark, bögklubben Östersunds FK stod med rumpan bar. Kollade in resultatet på datorn, jag följer mitt lag, men inte med fanatism. Fotbollstokig är för mig ett skällsord, det finns viktigare saker att brinna för. Att stå på en läktare och vråla bör inte göras regelbundet.


IFK:s matcher är för mig ett intresse bland många andra, då fick jag det sagt. Fast det är väl bara en tidsfråga innan alla elitklubbar oavsett sport blir HBTQ-certifierade. Jag har ju sett regnbågsflaggan hänga från den så kallade Curva Nordahl. Kuksugeri och bajssex ska prackas på oss alla. Snart dör väl mitt intresse.


Haschrökare och pestråttor toppar tabellen just nu, men kanske kan Snoka utmana dem på allvar. Om nu inte grötgurglarna får för sig något. Det är kul med fotboll. Ibland.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards