Alla inlägg den 30 augusti 2019

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2019 18:26

Jag har pratat med en dam i telefonen. Hon sa åt mig att komma upp till sjukhuset och vem är jag att sätta mig på tvären? Jag ska få en smörgås när jag kommit dit, det ser jag fram emot. Hoppas jag får kaffe också. Det blir nog bra det här. Hej på ett tag. Ett par timmar, på sin höjd.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2019 07:14

Jag kom en sak efter att ha lyssnat på några skivor med Motörhead. Två av de bästa låtar de gjort tycker jag är "Motorhead" och "We are Motörhead". Inte sant? För övrigt gick jag förbi två a-lagare igår och på mig hade jag en Motörhead-tröja. En av gubbarna tog ölburken från munnen och uttryckte sig gillande om Lemmy. Vad kul! Men när folk kommer fram och ska snacka detaljer och onödigt vetande om gruppen man råkar ha utsmetad över bröstet kan det bli irriterande. Jag kan väl för fasen inte veta allt om vad det nu är för band bara för att jag har på mig vad det nu är för tröja. Men lite mer än medel-Muhamed kan jag om Motörhead. Och den där medel-a-lagaren jag stötte på.

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2019 05:34

Rock'n'roll-killen Ian Stuart kanske inte är ständigt aktuell, men den här tiden på året är det svårt att inte tänka på honom. Mitt emellan födelsedag och dödsdag är det. Jag köpte min första skiva med hans band Skrewdriver i Gamla Stan i Storstaden på åttiotalet och den var ju förstklassig. Fick via lapp i andra skivor jag köpte i stora staden kontakt med Rock-O-Rama i Tyskland. Därifrån beställde man skivor på vinst och förlust. Mest förlust. Här kommer texten ägaren Hebbe skrev till hans minne:


"Am 24 September 1993 verstarb Ian Stuart Donaldson nach einem Vorabend erlittenen Autounfall. Seine Musik wird uns immer begleiten. We will never forget you.


Herbert Egoldt, Rock-O-Rama und alle seine Freunde, Fans aus Deutschland und der ganzen Welt."




Eventuella stavfel är mina. Skrev av i all hast från katalogen jag fortfarande har kvar. Det blev även en notis på MTV:s text-TV-tjänst, vilken jag krafsade ned på papper, men det vete fasen var jag har. Nåja.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards