Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Fester Bestertester - 10 februari 2012 15:03

God eftermiddag alla herrar. Om en timma är det dags för mig att gå till Lundbergs på Lötgatan. Det är dem med den vita villan, snett mittemot lekplatsen. Väl där vankas det kaffe med punsch och olika sorters kakor. Jag har även med mig fin konjak och om jag känner värdparet rätt kommer det nog att stå en flaska whisky på bordet.


Det ska bli utomordentligt trevligt, plus att jag kommer ifrån min tjatmoster till fru. Hon får hela källaren för sig själv hela kvällen och blir utsläppt när det är dags för mitt kvällsfika, vilket hon alltid serverar. Åtminstone en sak jag lyckats lära henne, denna lilla, lilla subba från Thai-helvetet.


Kanske blir det även ett parti canasta med värdparet. Hur som helst ska detta bli förträffligt. Som en stadgad man behöver jag mina pauser, lite tid för mitt välbefinnande. Speciellt om man som jag förbannats med etternosen med stort E, med andra ord min lilla fru.

Av Fester Bestertester - 10 februari 2012 14:42

Hörde en förträfflig låt på radion i morse. Den gick på ett ungefär:


Na,na,na,na... Booom! Booom!

Tra-la-la-la, tra-la-la-la, clap-clap

Humm, humm, doh, na, na, na...


Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards