Alla inlägg under december 2014

Av Fester Bestertester - 17 december 2014 16:25

Onsdag, torsdag och fredag nästa vecka har systembolaget stängt och jag är förberedd. Har handlat på mig extraransoner och i köket finns både öl, ren sprit och whisky. Att ha en ledig dag utan dryck är min fasa, men den plågan slipper jag genom min utmärkta strategi.


Det blir rätt dyrt, men jag snålar in på maten, ruset är viktigare än allt annat. Imorrn blir det en flaska whisky till och en hel del öl. Jag vill inte tvingas ringa Goran eller Drazen, mina dyra kranar, detta ska jag klara på egen hand.


Röda dagar är jobbiga dagar på nykter kaluv, det vill jag inte uppleva. Jag vill åt det härliga ruset.

Av Fester Bestertester - 16 december 2014 00:19

Det blir ingen sömn, regimen är på offensiven och knackar in hotelser genom väggarna. Jag ska stympas, jag ska mördas, jag är samhällets fiende nummer ett, i den stilen går det. De gör det genom morsealfabetet, vilket jag lärde mg i lumpen. Jag har lagt fram två knivar, en morakniv och en Sabatier och det räcker för att fälla de första av stormrupperna när de dundrar igenom min ytterdörr.


Regimen är orolig att mitt parti SOS ska få många röster i nyvalet och de går direkt på mig som grundare och ordförande. Fast stupar jag finns där andra som kan ta över, det går inte att få stopp på oss. Vi ska jobba stenhårt fram till valet och bland annat fixa de namnunderskrifter som krävs för att starta ett riktigt parti. Först väntar dock en nattlig batalj mot inhyrda knektar. Jag är redo.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 december 2014 14:53

Jag har köpt en överdådig smörgås, en baguette med allt möjligt på. Dyr som attan var den, men ibland måste man få unna sig lite extra. Smörgåsen kallas sub och är runt 30 centimeter lång. Pizza och kebab har jag testat, nu är det alltså dags för en sub. En annan är ju modern och hänger med i svängarna.

Av Fester Bestertester - 13 december 2014 13:16

Det blir en skakig spårvagnsfärd till min gamle vän Pelle Hörsel. Pelle och jag har hittat på mycket skoj genom åren och varit mycket på uteställen, främst Olaipuben när den fanns.


Att samtala med honom är roligt, för man kan få vad som helst till svar. Han hör lite dåligt och kan kommentera det man sagt på ren chansning. Störtkul!


Jag tar med mig en påse öl, nog för oss båda. Sedan får vi se om Kalle Ballongmage också dyker upp, det brukar han göra. Oavsett om vi blir två eller tre ska vi ha kul.

Av Fester Bestertester - 12 december 2014 15:37

Då var man framme i Norrköping, detta för ett storslaget möte. Jag ska hålla tal, så lita på att jag filat på det de senaste dagarna. Allt måste klaffa, vi är en professionell organisation.


Jag kommer förutom UFO:n att prata om bland annat tungt vatten, australnegrernas kamp för Ayers rock och mycket annat. Jag brukar få beröm för mina tal, hoppas mitt kommande faller i god jord.


Självfallet blir det några glas alkohol, då jag på intet sätt är en torrboll. Jag sover ju över, så rattfull kommer jag inte att vara.


Detta är ett internt möte, endast öppet för medlemmar, men på sikt ska vi bjuda in allmänheten, det blir utomordentligt spännande. Rymden, du oändliga skapelse, du lockar och gäckar. Kan vi någonsin förstå dig fullt ut? Vi gör ett försök ikväll.


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 12 december 2014 14:39

Stora delar av UFO-Norrköping kommer att träffas hemma hos Anders, en veteran inom rörelsen. Det är en blandning av fest och allvar, så öl och annat jox får man ta med sig.


Vi kommer att diskutera vår hjärtefråga ingående och försöka bena ut varför just Norrköping haft så många siktade UFO:n den senaste tiden. Bara i december har sjutton rapporter inkommit till kansliet och av dem var det bara två som kunde förklaras.


Ni som har färdtjänst kan boka in hemresan runt midnatt, vi andra stannar för informellt snack och lite drickande ytterligare några timmar. Fest blandat med allvar, så gör man för att få allas uppmärksamhet.


MVH/UFO-Norrköping

Av Fester Bestertester - 11 december 2014 21:15

Det regnar kraftigt och jag skyller på USA och deras HAARP-projekt. "High frequency active auroral research program" kallas det för och det används bland annat för att kontrollera vädret. Hur i helvete kunde CIA, NSA och NRO veta att jag hade slut på cigg och var tvungen att gå ut i ruskvädret?


Lokalt brukar det vara jag som styr över vädret, detta med hjälp av stjärnkryssare från andra ställen än vårt solsystem, men nu satte sig USA grensle över min kropp. Det regnar och molnen hoppar fram och tillbaka på himlen. Resten av dagen stannar jag inne och förbannar Obama och hans smutsiga fotfolk. Bort med tassarna från vårt slaskiga vinterväder, låt oss leva våra liv ifred.

Av Fester Bestertester - 11 december 2014 15:31

Tja på er, alla läsare. Klart att ja kommer att jobba för UFO-Södermanland, där finns ju Jerka från Katrineholm o andra som eggar mej. Gubbarna i UFO-Östergötland är ju gulliga, men ja vill inte ligga med dom.


Ja har en iphone, så visst kan ja ta bilder. Fast ja har aldrig sett ett UFO. fast ja har råd med medlemsavgiften. Men nu ska ja dricka sider med carro, så får vi se vad som hender. Puss på er, alla sköna.


MVH/Anna-Fia

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards