Alla inlägg den 6 april 2014

Av Fester Bestertester - 6 april 2014 23:14

Äntligen är det här, det senaste flygbladet från SOS. Jag har handskrivit 25 ark under kvällen och dessa ska delas ut under måndagen. Bladet tar upp sänkningen av Estonia, mordet på Yassir Arafat och andra heta frågor/mysterier.


Om jag bara orkar ska jag framställa en bunt till, att synas ett valår är livsviktigt. Vilket annat parti (eller organisation, som vi i dagsläget är) tar sig an heta potatisar? Inget! Det är mest "rösta på oss så får du 200 kronor mer i plånboken". Trams, med andra ord.


Bor du på annan ort än Motala kan du höra av dig för ett exemplar av flygbladet. Efter att du läst det hoppas jag att du kopierar det och uppmärksammar boende i ditt närområde att där fortfarande finns en sann opposition. Kampen kan alltid behöva en kämpe till.


MVH/Sune, ordförande

Av Fester Bestertester - 6 april 2014 16:38

Jag gick på hemmapremiären för vårt IFK mot lilla Helsingborg och hade naturligtvis laddat med alkohol. Jag tyckte att jag hade full kontroll vid insläppet på arenan, men sedan spårade det ut.


Jag intog position hos Peking fanz och vrålade med. Tyvärr satte ljudvågorna arenan i gungning och jag föll framåt på en snubbe. Han blev sur, men jag brydde mig inte.


Jag han bara komma på fötter, sedan var det dags igen. Denna gång föll jag på en man med en fin flagga och efter bara några minuter kom det adrenalinstinna väktare och avhyste mig.


Jag beslutade mig för att gå till närmaste pub för att bli på bra humör igen och det funkade. Nu är jag hemma och undrar: hur gick matchen? 22 man jagar en boll, 10 000 åskådare jagar en fylla.


MVH/Hasse Fotboll

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards