Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Fester Bestertester - 15 juni 2015 19:58

Sommarene är kort, idag är vi halvvägs in i första sommarmånaden. En sjättedel redan borta, med andra ord. Jag vet att det är meteorologisk (pust, vilket ord) sommar en bra bit in i september, men jag räknar inte den månaden till sommarmånaderna ändå.


Är det dags att få panik, hoppa i spat och tjacka jordgubbar på löpande band? Äta mängder med glass i solskenet och gå omkring barfota mest hela tiden? Nej, det struntar jag i. Jag har accepterat att tiden bara tycks gå snabbare ju äldre jag blir, det finns inget jag kan göra åt det. Snart är det höst, förresten.

Av Fester Bestertester - 15 juni 2015 19:48

Idag sket det sig med rökningen, jag är tillbaka i mina gamla hjulspår. Har sugit i mig elva cigg idag och har aptit på fler. Bakslag kommer, det är jag medveten om, men det känns så onödigt. Ca hälften av cigaretterna hade jag kunnat strunta i, då jag rökte utan att vara sugen.


Jag rökte tio cigg fram till klockan tre, sedan dess har det bara blivit en, men det är illa ändå. Börjar skruva nervöst på mig och då lindrar rökningen, så det blir strax en tolfte. Jag kan dra ner på rökningen en annan dag.

Av Fester Bestertester - 15 juni 2015 19:01

Har låtit frugan baka kakor till mig idag, nämligen syltsnitt efter min mormors recept. Hon följde receptet till punkt och pricka och tro't eller ej, resultatet blev strålande.


Nu har jag mumsat kakor mest hela dagen och verkligen njutit av bakverken. Till det hade jag kaffegök och det var verkligen pricket över i:et. Jag är så stolt över min lilla fru och har belönat henne med pålägg på kvällssmörgåsarna, samt låtit henne titta på TV en stund.


Härnäst ska jag föröka få henne att göra ätbara mandelkubb, det blir en ny utmaning. Vad praktiskt det är med en liten fruga.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards