Direktlänk till inlägg 3 augusti 2017

En tölp på puben

Av Fester Bestertester - 3 augusti 2017 00:48

Jag och kompisen var en sväng till puben, han skulle spela bort några hundringar (som han lånat ihop) och jag mina ynka pantpengar. Jag hade bara fått i mig två öl hemma när jag anlände till utestället och jag bytte några ord med min vän Plankan vid spelmaskinerna. Jag blev direkt tilltalad av en främling, någon sorts arab (förmodligen ingen muslim, då han drack öl) och efter en kort stund förstod jag att han irriterade sig på att jag pratade. Då jag har erfarenhet av hans sort sedan tidigare och det faktum att han var rätt storvuxen, höll jag käft, vad skulle jag göra, jag är ju ingen Bruce Lee direkt. Folk från hans geografiska område har dokumenterat dålig impulskontroll och tar mer än gärna till våld för struntsaker.


Skithögen la i rätt mycket pengar i maskinen och bultade på den när spelet gick honom emot. Typiskt neandethalbeteende. Efter en stund gick han på toaletten och var borta rätt länge, han kanske tillfredsställde sin förmodat omskurna penis. Under tiden han var borta loggades han ut från spelautomaten och ett kvitto kom ut. Han återvände och fick ett utbrott för denna struntsak. Han vände sig direkt mot mig och min vän och gormade och levde om. Kompisen försökte på ett civiliserat vis förklara för honom att vi inte rört "hans" spelmaskin, men på det örat lyssnade inte främlingen, han fortsatte sin tirad och var mer än lovligt hotfull. Jag trodde ett tag att det skulle sluta med en rasistattack, där jag hänsynslöst dunkat mitt ansikte mot hans hårig knogar, men efter ett tag lockade chansen till storkovan mer än att klå upp två svennefjollar.


Min kompis och jag fick rätt snart slut på pängar, så vi satte oss på uteserveringen och tog oss varsitt bloss i godan ro. Jag tänkte inte mer på den aggressiva främlingen, men plötsligt stod han där framför oss och rapade upp hotelser på sin finaste rinkebysvenska. Jag uppfattade inte allt, han måste ha skolkat under sin SFI:utbildning, men vissa ord förstod jag. "Knolla", "mörda" och "klippa tongan av".


Att argumentera med en agiterad arab är nog inte det smartaste, jag valde att försöka ignorera honom. Kalla mig gärna feg, men jag tar inte till våld i första taget, jag är ju nordbo, svensk och östgöte, för tjyven. I vår del av världen löser man konflikter med sansad diskussion, inte besinningslöst våld, vilket är kutym i Långtbortistan.


Efter en stund fick länken mellan nutidsmänniskan och schimpansen slut på luft, han hötte med pekfingret och sa något i stil med "nästa gong". Chansen att spela bort det saftiga socialbidraget lockade väl mer än att bulta på två finlemmade svennebögar.


Tyvärr såg Palme till att öppna flodluckorna, det går inte längre att undvika de eldiga bosättarna. Jag får väl stryka kring husväggarna som det jagade villebråd jag numera är närhelst jag har fräckheten att visa mig ute på de gator som numera tillhör den nya eliten. En endaste felriktad blick kan visa sig vara en fruktansvärd brist på respekt, som omedelbart måste straffas med en "koola på pannan" med första bästa jugoslaviska pistol.


Allas lika värde? Skulle inte tro det, det har jag fått lära mig ikväll om inte förr. Som tur är är svensken snart utraderad, vänta bara några generationer. Tänk att vi en gång levt ut den rasistiska drömmen om ett etniskt homogent samhälle. Nä, allt blir mycket bättre efter det accelererande folkutbytet. Jalla, jalla, Sverige åt alla (förutom kuriositeten svensken)!


MVH/Pelle Jönsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 8 april 22:56

Det blev ett samtal till farbror polisen för någon timma sedan. Jag sa som det var att vissa vill se mig död och har börjat stråla mig. Man vill sakta, plågsamt och säkert ta livet av mig. Jag var spik nykter under samtalet (och är fortfarande nykter...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 23:19

Mitt IFK Norrköping har öppnat årets allsvenska dåligt, möjligtvis den sämsta säsongsinledningen någonsin. Stryk med fem ett i första matchen (mot MFF) och stryk med tre noll borta mot lilla Mjällby AIF. Laget har en ny tränare, men det har inte hjäl...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 15:32

Snart ska jag ringa polisen då agenter åker runt, runt mitt kvarter och beskjuter mig med strålar. Hoppas jag får en okorrumperad snut på tråden så att jag kan få rekvirera en polispatrull och ge oss ned på stan för agentjakt. Sist jag pratade med vå...

Av Fester Bestertester - Fredag 5 april 19:07

Idag blev en toppebdag i Hörsalsparken. Större delen av stadens glada klientel var på plats och trots att vi satt där i flera timmar var det snutfritt. Själv hade jag med mig åtta burkar Belllman och alla gick åt. Ja förutom en halv då, som jag gav t...

Av Fester Bestertester - Onsdag 3 april 18:48

Eftersom jag slåss mot Försäkringskassan när min enda önskan är att bli förtidspensionär som herr X är har jag konstant dåligt med pängar. Det är inte ett värdigt liv att leva på skärven det kaptalistiska samhället motvilligt vill ge mig. Därför tvin...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards