Alla inlägg den 26 december 2019

Av Fester Bestertester - 26 december 2019 01:34

Det blev att lämna puben lite tidigare än planerat. Jag hade med mig en plunta i innerfickan på västen och tog mig några huttingar. Jag var rätt diskret, men inte tillräckligt. Helt plötsligt stod en anställd framför mig och frågade vad jag höll på med. "Ingenting" svarade jag, men han pekade på mig och sa med barsk röst att man inte fick ha med eget dricka.


Jag sa åt honom att dra åt helvete och han drog, men inte åt helvete, han hämtade en vakt, en anabolatyp som greppade min arm och drog upp mig. Jag blev så klart irriterad och sa åt även honom att dra åt helvete. Jag blev knuffad och föst mot utgången och jag såg hur folk tittade på mig.


"Är det så här det går till i en demokrati?" ropade jag, men ingen kom till undsättning. Jag satte mig till motvärn, men fetknoppen till vakt fick ut mig och gav mig en hård knuff så jag höll på att dråsa i backen. Jag tittade på honom och grimaserade och hötte med näven. Eftersom jag var fullt nykter mordhotade jag honom inte, fast det hade han förtjänat.


Nu sitter jag hemma och har börjat tulla av annandagens ranson. Jag är på fortsatt festhumör. Vaktjäkel att förstöra min utekväll!


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards