Alla inlägg den 18 juni 2020

Av Fester Bestertester - 18 juni 2020 23:49

Idag för ett år sedan skrevs jag ut från avdelning 25B, eller om det var 25A. Nästan en månads tvångsvård blev det, men eftersom jag bara var måttligt sinnessjuk blev det en kort inläggning. Först hamnar jag på PIVA och efter en eller två veckor brukar det bli vanlig avdelning. På PIVA är det kal miljö och låsta dörrar, men det känns bara tryggt till en början. När man klarnar till kommer ledan och tristessen och man vill bara därifrån. Det har varit jämna plågor sedan utskrivningen, jag var ju inne två vändor till förra året. Känningar i hjärtat och oro mest varje dag. Jag hoppas det dröjer minst ett år innan nästa inläggning.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 juni 2020 23:31

Jag har ingen familj att fira midsommar med, så det blir att gå till kompisen Bosse Rulltårta. Vi ska klämma några folköl, det ska bli trevligt. Jag har trehundra spänn i plånboken, men tror jag håller i dem. Vet inte ens om puben har öppet imorgon. Men jag kan sitta med Bosse och äta chips och dra rövarhistorier. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 18 juni 2020 23:09

Jag kommer inte att lämna hemmet imorgon fredag. Att hålla på att fjanta sig runt en majstång är inget för mig. Jag firar hemma med musik (i stereo), punsch och något gott tilltugg. Eftersom frugan ej fick någon mat idag ska jag ge henne en extra bit sill, hon ska alltså få två stycken. Man vill ju inte att hon ska bli stor som en spärrballong, jag håller noggrann koll på hennes vikt. Kanske blir det ett samtal med min gode vän Nils-Erik, då sker det via den så kallade telefonen, denna fantastiska uppfinning. Så ser min midsommar ut.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 18 juni 2020 22:48

Idag har jag ringt akutenheten två gånger. Först en trevlig dam, sedan en trevlig dam till. Jag beklagade mig för den första damen och förbannade läkaren som inte vill skriva ut mer benso. Fast egentligen var det min kontaktperson som sa att det inte gick, men läkaren hade väl sagt detsamma.


Den andra kvinnan jag fick på tråden pratade jag med igår. Det var hon som sa det, jag tycker rösterna låter snarlika. Hon rådde mig att ringa 1177 eller gå till vanliga akuten efter att jag beskrev mina symptom. Aldrig att jag gör det, jag vågar inte.


Jag har nu medicinerat med två eller tre Lergigan, två pipetter Theralen och tio milligram Oxascand. Blir det ingen förbättring ringer jag AE en tredje gång och säger att jag kommer förbi. De kan nämligen erbjuda Lergigan och Atarax och det är ju bättre än inget.


Nån inläggning är jag inte ute efter, jag vill ha lite snabba piller.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 juni 2020 17:20

En kvinna ett år äldre än mig går till Mötesplats Helknas. Henne har man sett mycket på stan, hon hänger med a-laget. Hon ser lite halvsliten ut, men är i alla fall nykter när hon är på mötesplatsen.


Jag funderar på att fråga henne om hon ska med på nån pub, hon är ju glad i drickat. Jag skulle vilja lära känna henne lite, jag vet inte ens vad hon heter. Och naturligtvis vill jag att hon blir min flickvän.


Jag får leta fast sällskap bland förståndshandikappade eller alkoholister. Är man desperat så är man.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards